سه شنبه 8 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جمع آوری امضا در کنگره آمريکا برای به تعويق انداختن رای گيری تحريم های جديد عليه ايران

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : فارين پالسی نوشت: درحاليکه نمايندگان کنگره به دنبال رای گيری در خصوص تحريم های جديد ايران هستند، گروهی از ليبرال دموکرات ها با نگارش نامه ای به دنبال توقف اين رای گيری و تحريم ايران هستند.

به گزارش سرويس بين الملل انتخاب، جيم مک درموت، جان کانيرز، کيث اليسون و جيم مک گاورن از رهبری کنگره خواسته اند که رای گيری در مورد تحريم جديد ايران را به تعويق اندازد تا از اين طريق تلاش ها برای تعامل با رئيس جمهور جديد ايران از بين نرود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين نامه نشانگر اختلافی عميق تر بين کنگره و کاخ سفيد بر سر ايران است. از يک سو، دولت اوباما تحريم ها عليه تهران را در هفته ی گذشته کاهش داد و قصد تعامل با ايران را بر سر مسئله ی هسته ای در ماه سپتامبر دارد و از سوی ديگر، کنگره که تحت تسلط جمهوريخواهان است، به دنبال افزايش بيشتر تحريم ها عليه صادرات نفت ايران است.

در نامه ی اين گروه آمده است: ما معتقديم که اين امر می تواند پيش از تحليف رئيس جمهور جديد ايران نتيجه ی عکس و غيرمسئولانه ای داشته باشد.

در ادامه اين نامه آمده است: راه حل ديپلماتيک همچنان بهترين ابزار ممکن برای حصول اطميمان از عدم دستيابی ايران به سلاح هسته ای است و کنگره نبايد فرصتی بالقوه برای دستيابی به نتيجه در خصوص ايران را از دست دهد.

در حال حاضر، يکی از دستياران کيث اليسون در حال جمع آوری امضا برای به تعويق انداختن رای گيری بر سر لايحه مذکور است.

در بخش ديگری از اين نامه آمده است: تصويب تحريم های جديد در بدترين زمان صورت می گيرد. حسن روحانی رئيس جمهور منتخب ايران که از بهبود روابط با غرب سخن گفته دو هفته ديگر پست رياست جمهوری را تحويل می گيرد.

اين نمايندگان همچنين خواستار تغيير لحن آمريکا در قبال ايران شده اند.

اين گروه از ليبرال دموکرات های کنگره در اين نامه آورده اند: با تصويب اين لايحه، سيگنال تحريم های بيشتر به ايران داده می شود که تنها می تواند به تضعيف اعتدالگرايان در ايران و قدرت بخشيدن به تندروها منجر شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016