پنجشنبه 10 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی مطهری: حرف‌های شريعتمداری را نبايد جدی گرفت

روزنامه آرمان - «هديه مجلس به روحانی و ملت» عنوان سر مقاله ديروز کيهان بود، در اين سرمقاله تصريح شده بود که روحانی تحت فشار کارگزاران و اصلاح طلبان کابينه خود را انتخاب کرده است. بنابراين از نمايندگان مجلس خواسته شده بود تا تحت عنوان هديه مجلس به روحانی، وزرای پيشنهادی او را رد صلاحيت کنند!

در بخشی از سرمقاله تحليلی منتشر شده که گويای فاصله فکری نويسنده از شخصيت دکتر روحانی در عرصه سياسی ايران است، آمده: «احساس می‌شود رئيس جمهور منتخب در انتخاب اعضای کابينه خود با مجموعه‌ای از «فشارها»، «انتظارها» و «رودربايستی‌ها» روبرو بوده است و برای خروج از اين چنبره دست کمک به سوی مجلس شورای اسلامی و نمايندگان ملت دراز کرده است.» برخی در پاسخ به نويسنده اين سرمقاله آورده‌اند که اولا شخصيت دکتر روحانی شخصيتی نيست که تحت تاثير جناح‌هايی سياسی و رودربايستی قرار بگيرد و نويسندگان اين روزنامه هنوز شناخت چندانی از دکتر روحانی ندارند که اين چنين برای او خط مشی تعيين و اين چنين تحليل منتشر می‌کند.

در ثانی سردار قلم که لقب عسگراولادی به شريعتمداری است، يادشان رفته که قبل از انتخابات چطور راجع به آقای روحانی قضاوت می‌کردند و سرمقاله می‌نوشتند، ضمنا ايشان جايگاه مجلس را هم اشتباه گرفتند.

برای اينکه نظر نمايندگان مجلس را در مورد گفته های ايشان جويا شويم؛ گفت وگويی را با علی مطهری نماينده اصولگرای مجلس انجام داديم. علی مطهری در گفت وگو با آرمان درباره «هديه مجلس به روحانی وملت» سخن گفت.

جناب مطهری روزنامه کيهان در يادداشت روز چهارشنبه خود تحت عنوان «هديه مجلس به روحانی و ملت» از مجلس خواسته است به کابينه روحانی رای اعتماد ندهند تا از اين طريق، روحانی خوشحال شود! شما به عنوان يکی از نمايندگان شاخص مجلس چقدر معتقديد حرف‌های روزنامه کيهان در بين نمايندگان اثرگذار است؟ آيا اصلا تحليلی که در اين يادداشت آمده است را قبول داريد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين سرمقاله در واقع آقای شريعتمداری در جايگاه سخنگوی آقای روحانی ظاهر شده و گفته است نظر آقای روحانی نسبت به برخی از وزرای معرفی شده؛ نظر واقعی ايشان نيست و مجبور شده آنها را معرفی کند. در واقع صفت تظاهر وريا کاری و ملاحظه کاری و عدم قدرت در تصميم‌گيری می‌تواند توهين تلقی شود. البته حرف‌های آقای شريعتمداری را نبايد جدی گرفت.
ايشان با همان افکار خودشان خو گرفته و نمی‌خواهد از آن خارج شود. با توجه به سن وسال ايشان، احتمال تغيير رويکرد در رفتارها و عملکردهای ايشان دور از انتظار است يعنی خصلت‌هايی در روح ايشان رسوخ پيدا کرده است که قابل تغيير نيست.
جالب است که امثال آقای شريعتمداری، دکتر روحانی را ساکت فتنه می‌ناميدند. پس مردم به يک ساکت فتنه رای دادند. در واقع مشکل آنها با مردم است و بايد با آن بسازد. مردم با وجود تخريب‌های فراوان درباره مناديان گفتمان اعتدال و در راس آنها آقايان هاشمی و خاتمی با مراجعه به فطرت حق جوی خود به کانديداهای مورد نظر وحمايت اينها رای دادند. درواقع اين آن چيزی است که آنها را عصبانی کرده است.

نمايندگان مجلس در قبال حرف های ايشان چه کار خواهند کرد؟ وچه تصميمی در قبال کابينه خواهند گرفت؟
نمايندگان مجلس وظيفه خود را می‌دانند و نيازی به رهنمود آقای شريعتمداری ندارند و در همه حال از حقوق ملت دفاع می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016