سه شنبه 22 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علوی وزير پيشنهادی اطلاعات: نهادينه کردن امنيت پايدار بدون امنيتی کردن فضای کشور از رويکردهای من است

مهر ـ وزير پيشنهادی اطلاعات در صحن علنی اظهار داشت: نهادينه کردن امنيت پايدار بدون امنيتی کردن فضای کشور، توسعه هدفمند همکاری های اطلاعاتی و بکارگيری هوشمندانه ديپلماسی در سياست خارجی از رويکردهای مديريت وزارت اطلاعات است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، حجت الاسلام سيد محمود علوی وزير پيشنهادی اطلاعات در جلسه علنی نوبت عصر مجلس شورای اسلامی در دفاع از خود اظهار داشت: وزارت اطلاعات که حقير برای سکانداری آن پيشنهاد شده ام نهادی خطير و حساس است اين حساسيت مورد توجه مجلس قرار گرفته که پس از تصويب قانون وزارت ماده واحده ای به آن افزوده و شرط تحصيلات در حد اجتهاد در مورد وزير به آن اضافه کرده است.

علوی در ادامه افزود: دقت در شرايط مذکور نشانگر آن است که مجلس به وزير اطلاعات بيشتر به بحث راهبردی عنايت داشته که تضمينی بر حرکت وزارت در چارچوب شرع مقدس اسلام قانون و بر محور ارزشهای اخلاقی باشد پيداست که شرط تحصيلات در حد اجتهاد برای وزير به معنای اعمال نظرات فقهی وزير در وزارت نيست بلکه مشی و مرام و نظر فقهی مقام معظم رهبری حجت شرعی معتبع در فرايند فعاليت وزارت است و شرط تحصيلات اجتهاد وزير شرط لازم برای درک و شناخت ديدگاه فقهی معظم له و اعمال آن در وزارت خانه می باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خاطرنشان کرد: بنده توفيق شرکت ۱۰ سال در درس خارج فقه مقام معظم رهبری را داشتم و با نظرات ايشان آشنا شده ام.

وزير پيشنهادی اطلاعات با بيان اينکه آقای روحانی تناسب ها را در انتخاب خوب در نظر گرفته است، افزود: چون وقتی می خواستند افرادی برای استقبال از مهمانان خارجی روسای جمهور در نظر بگيرند اين تناسب در رابطه با بنده را در نظر گرفتند و به بنده گفتند به استقبال رئيس جمهور سودان برو و اين نشان می دهد که ايشان حکمت ها را در نظر می گيرند.

وی تصريح کرد: آنچه رياست جمهوری را به پيشنهاد اين برادرتان برای وزارت اطلاعات وا داشت استحضار ايشان از پيشينه حقير بود که پيوسته به نوعی با ماموريت های وزارت در ارتباط بوده است . عضويت فعال در کميسيون خاص تدوين قانون وزارت اطلاعات در دوره اول مجلس شورای اسلامی است و هنوز من جزئيات اين جلسات را به خاطر دارم.

وزير پيشنهادی اطلاعات گفت: نايب رئيسی کميسيون شورا ها و امور داخلی در دوره های اول، دوم و چهارم مجلس که کميسيون تخصصی وزارت بود، نايب رئيسی کميسيون سياست خارجه در مجلس پنجم که پيوندی تنگاتنگ با ماموريت های وزارت داشت، معاون بازرسی و نظارت سازمان عقيدتی سياسی نيروهای مسلح در سال ۶۸ تا ۷۰ که ماموريت آن با بخشی از ماموريت وزارت سنخيت دارد و همچنين رئيس سازمان عقيدتی سياسی ارتش به مدت سه دوره سه ساله و سامان بخشيدن به همه ابعاد ماموريت آن از جمله سامانه تاييد صلاحيت که مورد تشويق رهبری قرار گرفت از جمله سوابق بنده است.

وی عضويت در کميسيون سياسی و اجتماعی مجلس خبرگان رهبری که نوعی پيوند با کار وزارت دارد و مسئولان وزارت اطلاعات در جلسات آن شرکت می کنند را از جمله سوابق ديگر خود برشمرد و گفت بنده پس از پيشنهاد آقای روحانی، جسات بيشماری را با کسانی که دستی در اين وزارتخانه داشته يا دارند داشتم و بر وضعيت کنونی وزارت اشراف کلی پيدا کرده ام.

علوی با اشاره به رويکردهای ملی و سازمانی در برنامه های خود برای اين وزارتخانه گفت: اهداف و برنامه های خود را در حوزه های جاسوسی، ضد امنيتی و در عرصه های امنيت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را در برنامه های خود مطرح کرده ام.

وزير پيشنهادی اطلاعات با اشاره به رويکردهای ملی و سازمانی برنامه خود افزود: در جهت تحقق جامعه ای امن موضوع مصوبه، مجمع تشخيص مصلحت نظام ابلاغی رهبری و اجرايی شدن فرمان ۸ ماده ای امام در جهت صيانت از حقوق مردم و فرمان ۸ ماده ای رهبری در مبارزه با فساد اقتصادی همت کامل بکار گرفته خواهد شد.

وی در خصوص برنامه های خود برای هماهنگی بين جامعه اطلاعای کشور خاطرنشان کرد: هماهنگی با ارکان دولت و نظام بويژه شخص رئيس جمهور و ارائه مشاوره اطلاعاتی به مديران نظام ، تلاش و افزايش اعتماد جامعه نسبت به وزارت ، دفاع از حقوق عامه و عدم دخالت در حريم خصوصی افراد و نهادينه کردن امنيت پايدار بدون امنيتی کردن فضای کشور، توسعه هدفمندی همکاری اطلاعاتی و بکارگيری هوشمندانه ديپلماسی پنهان بر سياست خارجه با هماهنگی دستگاههای ديپلماسی کشور، بکارگيری ظرفيت های مردمی در جهت تقويت امنيت ملی از جمله رويکردهای بنده است.

علوی در خصوص برنامه هايش در رابطه با درون وزارت اطلاعات نيز گفت: حفظ جايگاه و نقش حاکميتی وزارت اطلاعات در پرتو هدايت و رهنمودهای رهبری انجام خواهد گرفت و در مرحله بعد حفظ استقلال وزارت و جلوگيری از تاثيرپذيری آن از جريانهای سياسی و تقويت نگاه ملی ، فراجناحی، رعايت موازن شرعی و قانونی و ارزشهای اخلاقی در اقدامات اطلاعاتی، صيانت از پرسنل و خود سازمان در مقابل تهديدات و تدوين منشور اخلاق حرفه ای در وزارت، توسعه سرمايه انسانی با آموزش مستمر و مهارت آفرينی، بهره گيری از فناوری و روزآمد نمودن دستگاههای فنی و ابزارها در فرايند اقدامات اطلاعاتی ، ايجاد نشاط و اميد در ميان کارکنان و تامين نيازهای معيشتی و رفاهی آنان از جمله رويکردهای درون سازمانی بنده است.

وزير پيشنهادی اطلاعات تصريح کرد: امروز اگر در کشورمان امنيت حاکم است ثمره مجاهدت خاموش سربازان گمنام امام زمان و ديگر نهادهای اطلاعاتی و انتظامی است. کارکنان وزارت از کليت نظام در عرصه جنگ نرم حفاظ و صيانت می کنند و متقابلا اين کليت نظام است که بايد از آنها حمايت کند و اين مهم در بيان و عمل مقام معظم رهبری تجلی خاص دارد.

وی همچنين افزود: مردم ما مسلمان هستند و سربازان گمنام ما نيز بخشی از اين مردم هستند. بديهی است که ارتباط وظايف سازمانی آنها با احکام شرعی اسلام مهمترين دغدغه آنها باشد و اين بر وزير دستگاه است که با حساسيت تمام نسبت به شرع محوری دستورات سازمان اهتمام داشته باشد و اين نکته است که بارها مورد تشويق رهبری قرار گرفته و اين طلبه کوچک عبور از احکام شرع را با هيچ توجيهی نخواهد پذيرفت.

علوی ادامه داد: وزارت اطلاعات ما که مقتدرترين تشکيلات امنيتی در خاورميانه است گره خوردن اقتدار با اخلاق قانون ضامن احساس آرامش و فضای روانی پاک در جامعه است و بر همين مبنا بنده حاکميت اخلاق در اين وزارتخانه را از وظايف خويش می‌دانم تا تهمت، انتقام‌جويی، سوءظن و افترا به ساحت اين وزارتخانه راه نيابد.

وزير پيشنهادی اطلاعات در پايان سخنان خود، نيروی انسانی متدين، متعهد، متخصص و متبحر را از ارزشمندترين ظرفيت‌های وزارت اطلاعات دانست و افزود: وزارت اطلاعات علاوه بر تامين نيروی انسانی مورد نياز بخشی از دستگاه‌های اجرايی، نيروی انسانی کيفی را نيز تامين می‌کند.

وی گفت: برای اداره اين وزارت نيازی به جذب نيرو از بيرون نيست و بنده در صورت کسب رای اعتماد نه با اتوبوس، بلکه با دوچرخه به وزارت اطلاعات می‌روم و با مديران کارآمد همانجا و همکاری ساير کارکنان اين وزارتخانه وظايف سازمانی را انجام می‌دهم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016