چهارشنبه 23 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعدام ۶ نفر در زندان اهواز

مهر ـ معاون قضائی رئيس کل دادگستری استان خوزستان از اعدام ۶ متجاوز در زندان کارون اهواز خبر داد که ۱۰ زن را در برابر همسرانشان مورد آزار و اذيت قرار داده بودند.

قاضی علی افتخاری در تشريح جزئيات جنايت سياه اين ۶ متجاوز به مهر گفت: ۲۸ دی ماه سال ۹۰ گزارشی به ماموران پليس آگاهی شوشتر رسيد که آثاری از خون در يک منطقه گردشگری در اين شهرستان ديده شده است.

در ادامه تيمی از ماموران برای بررسی موضوع راهی محل مورد نظر شده و علاوه بر آثار خون با رد چرخ يک خودرو روبرو شدند. با رديابی رد چرخ ماموران به محلی خلوت رسيدند که در آنجا يک چادر مشکی، کفش و لباس زنانه، آثار شکستگی شيشه خودرو و رد خون مشاهده می شد. اين در حالی بود که در آن منطقه با چند مورد شکايت مشابه در خصوص تجاوز به عنف روبرو بوديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در ادامه با گزارش موضوع به دادستان شهرستان ، با دستور وی يک اکيپ از ماموران با خودروی پرايد شيشه دودی راهی محل مورد نظر شده و به گشت زنی در اين منطقه پرداختند.

اعضای اين باند متجاوز که تصور می کردند در داخل خودروی پرايد طعمه های جديد آنها هستند با چاقو و قمه وارد خودرو شده اما با مشاهده ماموران موتورسيکلت های خود را در آن منطقه رها کرده و متواری شدند.

معاون قضائی رئيس کل دادگستری استان خوزستان ادامه داد: ماموران با رديابی موتورسيکلت ها و انجام تحقيقات گسترده موفق شدند ۶ نفر از اعضای اين باند را دستگير کنند که متهمان در جريان بازجويی ها اعترافات تکان دهنده ای را بيان کردند.

يکی از اعضای اين باند درباره جزئيات جنايت خود گفت: ۴۰ روز قبل از دستگيری ساعت ۱۲ ظهر با يک خودروی پژوی مشکی در منطقه روبرو شديم که دختر و پسر جوانی سوار آن بودند سه نفری به اين خودرو حمله کرده و با تهديد چوب و ضرب و شتم راننده را به داخل دره ای در آن منطقه برده و بعد به همسرش تجاوز کرديم. زن جوان با التماس از ما می خواست که طلاهايش را بگيريم اما با او کاری نداشته باشيم اما ما بدون توجه به التماس های زن جوان او را مورد آزار و اذيت قرار داده و بعد طلاهايش را سرقت کرديم .

۱۰ روز بعد دختر و پسر ديگری را ديديم که ۴ نفری به خودروی آنها حمله کرده و پس از شکستن شيشه خودرو راننده را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و در مقابل او نامزدش را مورد آزار و اذيت قرار داديم. پس از تجاوز طلاهای زن جوان را سرقت کرديم. در جريان سرقت گوشواره های زن جوان يکی از اعضای باند به نام علی چنان وحشيانه عمل کرد که گوش های او دچار جراحت شديد شد. در جريان آخرين تجاوز نيز قربانی خود را بر روی زمين کشيده که رد خون باقی مانده در محل مربوط به جراحت های بدن او می باشد.

اين مقام قضائی ادامه داد: اعضای اين باند در بازجويی ها به ۱۰ فقره تجاوز به عنف اعتراف کردند که در خصوص شگردشان مدعی شدند با موتورسيکلت در مناطق گردشگری اطراف شوشتر پرسه می زديم و با کمين در ميان تپه ها قربانيان خود را از ميان زوج های جوان شناسايی و در فرصتی مناسب آنها را به محاصره خود در می آورديم. برای اين که آنها در برابر ما مقاومت نکنند فضای رعب و وحشت را در منطقه ايجاد می کرديم. از سوی ديگر بررسی سابقه مجرمان نشان داد ، اعضای اين باند از مجرمان سابقه دار و دارای اعتياد هستند.

معاون قضائی دادگستری استان خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به حساسيت موضوع ابازپرس ويژه ای برای پرونده تعيين و تحقيقات گسترده ای در اين زمينه برای اثبات جرم انجام شد.

متجاوزان صحنه های وقوع جرم را به طور کامل بازسازی کرده و حتی در يکی از صحنه ها موی زنانه کشف شده با موی يکی از قربانيان تطابق داشت که اين موضوع از سوی پزشکی قانونی نيز مورد تاييد قرار گرفت. اعضای اين باند وقتی با مقاومت اين زن روبرو شده بودند او را از موی سر گرفته و بر روی زمين کشيده بودند که اين اقدام آنها باعث شد آثار موی قربانی در محل حادثه باقی بماند.

در ادامه بازپرس پرونده متهمان را با شاکيان روبرو کرده که تمام شاکيان پرونده آنها را مورد شناسايی قرار دادند. شدت اقدامات مجرمانه اعضای اين باندن به گونه ای بود که يکی از شاکيان پس از روبرو شدن با مجرمان دچار شوک عصبی شد و گفت: يکی از اعضای اين باند گلوی مرا محکم گرفته و وقتی مقاومت کردم قصد داشت مرا خفه کنم.

قاضی افتخاری با اشاره به محاکمه مجرمان در دادگاه کيفری گفت: پس از اعتراف متهمان و تکميل تحقيقات پرونده برای محاکمه به دادگاه کيفری استان خوزستان فرستاده شد که با ابلاغ رئيس کل دادگستری شعبه ويژه ای رسيدگی به اين پرونده را آغاز کرد و ۶ عضو اين باند به اعدام محکوم شدند. با تاييد حکم اعدام در ديوان عالی کشور و تنفيذ رئيس قوه قضائيه ۶ مرد متجاوز سحرگاه امروز در زندان کارون اهواز به دار مجازات آويخته شدند.

وی خاطرنشان کرد: روند رسيدگی به اين پرونده يک سال و نيم به طول انجاميد اما در اين مدت تحقيقات گسترده ای بر روی پرونده انجام شد و پس از انجام مقدمات قانونی متجاوزين به سزای عمل خود رسيدند. آنها قبل از اجرای حکم از اقدامات مجرمانه خود اظهار پشيمانی کرده و می گفتند تصور نمی کرديم از سوی ماموران دستگير و سرانجام اعدام شويم اما حالا از کارهای خود پشيمانيم و می دانيم دير شده است.

معاون قضائی رئيس کل دادگستری استان خوزستان در پايان خاطرنشان کرد: متجاوزين و ناامن کنندگان امنيت جامعه از اقدامات خود دست برداشته و بدانند قوه قضائيه با آنها به صورت قاطع برخورد می کند و اجازه نمی دهد آنها با اقدامات خود امنيت شهروندان را به خطر بياندازند.به پرونده متجاوزين و نا امن کنندگان امنيت جامعه به صورت ويژه رسيدگی می شود و به سزای عمل خود می رسند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016