پنجشنبه 10 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ملاقات با یک زندانی اعدامی پس از چهار سال در رجایی شهر

خبرگزاری هرانا - شهرام احمدی زندانی عقیدتی محبوس در زندان رجایی شهر از زندانیان اهل سنت است که به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وی در اردی‌بهشت ماه سال ۸۸ به همراه برادرش که آنزمان به سن قانونی نرسیده بود بازداشت و به اداره اطلاعات سنندج منتقل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی پس از ۳۳ ماه انفرادی در اداره اطلاعات سنندج سر انجام به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد؛ دادگاه انقلاب وی را به اتهام عضویت در گروه‌های تروریستی محاکمه کرده است.

نزدیکان وی می‌گویند تنها جرم او ایرد سخنانی انتقادی در یکی از مساجد سنندج است.

خانواده وی پس از چهار سال در دوازدهم تیر ماه سالجاری موفق به ملاقات با او در زندان رجایی شهر شدند اما در زمان بازگشت به سنندج دچار سانحه رانندگی شده و خواهر و مادر وی هم اکنون در بیمارستان بسر می‌برند.

یکی از نزدیکان این زندانی سیاسی به گزارشگر هرانا گفت: "۱۲ تیرماه سال جاری خانواده پس از ۳۳ ماه اجازه ملاقات با فرزندشان را پیدا می‌کنند و از آنجای که از اعدام بهرام مطلع نبودند درخواست ملاقات با هر دو آن‌ها را به مسئولین زندان ارائه می‌کنند اما مسئولین خبر اجرای حکم اعدام بهرام را به خانواده وی می‌دهند که این موضوع موجب حمله قلبی مادر وی می‌شود."

وی در ادامه گفت: "پس از ترخیص مادر ایشان از بیمارستان با توجه به شرایط روحی که برای این خانواده پیش آمد، در زمان بازگشت به سنندج اتومبیل ایشان دچار سانحه شده و خواهر و مادر وی در این حادثه ضربه مغزی شدند و هم اکنون در شرایط وخیم جسمی بسر می‌برند."

وی در پایان گفت: "وی در حالی به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده است که عضو هیچ گروه تروریستی نبوده است و تنها به جرم ایراد سخنان انتقادی در مسجدی در سنندج بازداشت شده است."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016