شنبه 26 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توديع و معارفه وزير ارشاد تنها با حضور ۳ نفر، جنتی: مقررات دست و پاگير را کاهش می‌دهم

مهر ـ علی جنتی در نخستين حضور خود پس از کسب رای اعتماد مجلس به عنوان وزير ارشاد در ساختمان اين وزارتخانه گفت: سياست کلی من اين است که مقررات دست و پاگير را در وزارت ارشاد تا حداقل ممکن کاهش دهم.
به گزارش خبرنگار مهر، مراسم معارفه علی جنتی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز شنبه ۲۶ مرداد در طبقه ۴ ساختمان وزارت ارشاد در بهارستان برگزار شد.

در اين برنامه که کمتر از ۱۰ دقيقه به طول انجاميد، سيدمحمد حسينی، وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی نيز حضور داشت که در سخنان کوتاهی گفت: مسئوليت وزارت ارشاد مسئوليت بسيار خطير و سنگينی بود و خداوند را شاکر هستم که توفيق داد در اين چند سال خدماتی ارايه دهيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: الان که اين مسئوليت از شانه من برداشته می‌شود، احساس راحتی و سبکبالی می‌کنم و اميدوارم آقای جنتی بتواند بهتر از گذشته اقدامات را پيش ببرد.

وی اظهار داشت: دوستان ما هم در وزارت ارشاد همگی همکاری لازم را با ايشان انجام می‌دهند.

حسينی در خصوص فعاليت‌های آتی خود نيز گفت: کار اصلی من در دانشگاه است و بر می‌گردم آنجا و به انجام وظيفه خودم ادامه می‌دهد. البته اين به آن معنی نيست که از کارهای فرهنگی و هنری کناره می‌گيريم.

پس از سخنان سيدمحمد حسينی، نوبت به علی جنتی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی رسيد که او ابتدا شخصيت وزير سابق ارشاد را ستود و گفت: جناب دکتر حسينی جزو شخصيت‌های فرهيخته کشور است که من در طول دو دهه گذشته با ايشان از نزديک کار کردم و همکاری داشته‌ام.

وی تاکيد کرد: ما همچنان از نظرات و ديدگاه‌های آقای حسينی استفاده خواهيم کرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره اولويت‌های خود در وزارت ارشاد گفت: البته اولويت‌ها را بايد بعداً بيان کنم و قبل از اينها با توجه به مقداری دوری که در طول چند سال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته‌ام بايد با شرايط اينجا آشنايی پيدا کنم.

وی ادامه داد: قرار است به تدريج و با توجه به سياست‌ها و اولويت‌هايی که دولت تدبير و اميد دارد و طبيعتاً با سياست‌های دولت گذشته متفاوت است، کارها را در بخش‌های مختل فرهنگ و ادب و هنر به تدريج سامان بدهيم.

جنتی اعلام مواضع خود پيرامون مسايل مختلف مبتلابه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله موضوع خانه سينما را به آينده موکول کرد، اما گفت: سعی ما اين است که هرچه می‌شود بتوانيم بعضی از مقررات دست و پاگير را به حداقل ممکن کاهش دهيم، اين سياست کلی ما است.

وی همچنين در پاسخ به اين سئوال که آيا مديران وزارت ارشاد را نيز مشمول مميزی می‌داند يا خير و تغييراتی در اين حوزه پديد خواهد آورد يا نه؟ تاکيد کرد: افراد که قابل مميزی نيستند.

مراسم معارفه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی حوالی ساعت ۱۰:۳۰ و تنها با حضور علی جنتی و سيدمحمد حسينی و محمدعلی منفرد، رئيس حوزه وزارتی ارشاد و چند تن از خبرنگاران در سالن جلسات وزير در طبقه ۴ اين وزارتخانه برگزار شد. هيچ يک از معاونان و مديران ارشد مجموعه وزارت ارشاد در اين برنامه کوتاه مدت حضور نداشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016