گفتوگو نباشد، یا خشونت جای آن میآید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان![]()
خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
4 مرداد» الگوی اسلام ترکیه و انقلابات بهار عربی! ناصر مستشار25 خرداد» آیا روحانی حکم ریاست جمهوری راازهاشمی دریافت خواهد کردیاخامنه ای؟، ناصر مستشار 17 خرداد» اپوزیسیونی که هیچگاه بخود اعتماد نداشت، ناصر مستشا ر 11 خرداد» پیام چالدرانی ترکیه به رهبران شیعه ایران! ناصر مستشا ر 6 خرداد» دوران پسروی و سايه کمرنگ پيشروی! ناصر مستشار
بخوانید!
9 بهمن » جزییات بیشتری از جلسه شورایعالی امنیت ملی برای بررسی دلایل درگذشت آیتالله هاشمی
9 بهمن » چه کسی دستور پلمپ دفاتر مشاوران آیتالله هاشمی رفسنجانی را صادر کرد؟
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! ای کاش احمدینژاد با خامنهای میرفت! ناصر مستشارملانصرالدين ميره پيش داروغه و ميگه: جناب داروغه طوطی من گم شده. داروغه ميگه: خوب به ما چه؟! ملا ميگه: فقط خواستم بگم اگه اين طوطی پيدا شد، هر فحشی که به شما و جناب حاکم داد، نظر شخصی خودشه! شيخ حسن روحانی عمق خرابی های کشور را بسيار عميق تر از آنچه تصور می کرد يافته است و رفسنجانی برای هشتصد ميلياردلار از دست رفته اشک می ريزد. با انتخاب شيخ حسن روحانی بارديگر بر سر مردم خود فريب ايران کلاه گشادی رفت تا عمر حکومت اسلامی به دراز بپيوندد! همه حاميان کروبی و موسوی به توبه کردن وادار شده اند تا بتوانند در دوران دولت شيخ حسن روحانی حيات سياسی داشته باشند! نزديک به هشتاد انسان بی گناه در جنبش سبز با فرمان خامنه ای از پای در آمدند اما ولی فقيه همچنان نور افشان دولت مداران حکومت اسلامی است. اصلاح طلبان از همه شروط خود برای شرکت در انتخابات رياست جمهوری دروه يازدهم باز پس زدند تا همچنان زير قبای ولی فقيه بمانند تا به حيات سياسی خفت بار خود ادامه دهند. اصلاح طلبان با اعمال فريبنده و مرموز خود، مردم فلک زده ايران را به جمود سياسی و مسخ روحی و روانی کشانده اند و جهانيان ديگر هيچ اعباری به ملت ايران قائل نيستند! اگردولت بی کفايت احمدی نژاد با تشريفات جمهوری اسلامی رفت اما رهبر حامی آن دولت همچنان در قدرتمانده اشت! هيچ مشلکل وبن بستی در کشور گشوده نشده است بلکه فقط پالان عوض شده است و خر سوار همچنان خامنه ای است!اين روزها از شکوه های بی شماربه احمدی نژاد سخن گفته می شود اما کيست نداند که بدون رضايت رهبر ، احمدی نژاد هرگز نمی توانست به تنهائی به نابودی کشور هعمت بگمارد ! همانطوری که کودتای انتخاباتی ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۸ نيز از بيت رهبری هدايت شد که منجر به کشته شدن دهها انسان بی گناه و شکنجه و زندانی جوانان بسياری گرديدو تا به امروز هيچ دادرسی بدان نشده است. خامنه ای هنوز از احمدی نژاد دست بردار نيست واورا که کشور به پرتگاه سوق داده است عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام کرده است تا هرچه بيشتر به مملکت صدمه بزند! احمدی نژاد که با شعار های پوچ مبارزه با فساد مالی در دولت گذشته جمهوری اسلامی را سرلوحه خويش قرار داده بود تا مقام رياست جمهوری را از آن خود نمايد،اينک به فاسدترين دولت تاريخ ايران تبديل شده است!اما ولی فقيه سيد علی خامنه ای همچنان می گويد که دولت احمدی نژاد پس از انقلاب مشروطيت ، بهترين دولت بوده است. اين در حاليست که در جمهوری اسلامی ، اختلاس مالی از ۱۲۳ ميليون تومان در عصر خمينی به ۳۰۰۰ ميليارد دلار ارتقاء در دوره خامنه ای يافته است. "محمود احمدی نژاد میگويد: در زمان اجرای قانون هدفمندی يارانهها هيچ فشار سنگينی بر مردم مطلقا در راه نيست، اما با سازوکارهايی، بايد شرايطی را پيش آوريم که مردم در مصرف صرفهجويی کنند. محمود احمدینژاد از مردم خواست تا سه ماه ديگر برای خريد کالای غيرضروری به بازار نروند چرا که به گفته او، عدهای درصدد بهم زدن تعادل و افزايش قيمتها هستن"..(مردمک) اگر دولت بی کفايت رفت، پس بنابراين حامی اين دولت در هشتسال گذشته که شخص ولی فقيه بوده است نيز بايد برود.اگر کسی با برهان ياد شده مخالف است پس بايد با منطق کافی از ماندن رهبر دفاع نمايد ،اگر نتوانست عليه برهان ياد شده پاسخ "جامع ومانع " بدهد در آن صورت ـ رهبر بی کفايت وستم کار به همراه دولت بی کفايت وپر از اختلاس مالی نيز بايد برود. دولت احمدی نژاد ، مقام رياست جمهوری خود را در سايه ياری های بی دريغ ولی فقيه که در شش سال گذشته هميشه در سايه حمايت های بی دريغ او قرار داشت بدست آورده است. رهبر هرگز به دولت احمدی نژاد انتقادی ابراز نکرد بلکه اورا حمايت نمود و از همگان خواستار عدم انتقاد از دولت شده بود. اگر ايران توسط ماجرا جوئی های دولت احمدی نژاد بسوی پرتگاه می رود مقصر تنها محمود احمدی نژاد نيست بلکه رهبر نيز شريک جرم است.اگر تورم و گرانی و تورم و بيکاری و فحشاء و اعتياد دامان ملت ومملکت را گرفته تنها دولت احمدی نژاد مسئول نيست بلکه شخص ولی فقيه نيز مقصر است.در تمام هشت سال گذشته همه دلسوزان مردم وکشور در مورد شکل گيری فاجعه جبران ناپذير توسط دولت احمدی نژاد هشدار داده بودند اما شخص رهبرهمه انتقاد ها را به بيگانگان نسبت می داد اما اينک ثابت شده است که حق با منتقدين بود. باآنهائيکه با شريعت مقدس اسلام که در طليعه نگهبانان اسلام فقاهتی قرار دارد و در پهنه دولت و ملت به سرنوشت کشور حکم می رانند، اينک از جانب ملت چگونه برخورد خواهد شد؟ به سرعت برق آسا هشت سال از دولت مداری هزاره سوم و هاله ائی از نور احمدی نژاد گذشت و درظرف اين هشت سال ؛خرابی ها آنقدر زياد بود که چندين هشت سال ديگرلازم است تا تمام خرابکاری ها ترميم گردد.در همين ايام ديگر دولت ها و ملت ها حتی در همسايگی ما به چنان پيشرفت هائی دست يافته اند که چشمان نخبگان ما را متحير کرده است . اما در آن روزها که نيروهای دور انديش اپوزيسيون دائما به پايوران ومردم هشدار می دادند ،فرصت طلبانی که اينک منتقد دولت بودند ،آنموقع کجا بودند تا از دولت بی کفايت احمدی نژاد که زير حمايت های داهيانه ولی فقيه قرار داشت به انتقاد بپردازند؟ وقتی مرحوم اميرعباس هويدا نخست وزير نظام پيشين که توسط همين حکومت اسلامی به محاکمه کشيده ميشد ، آنموقع امير عباس هويدا به درستی در پاسخ رئيس دادگاه بی عدالت اسلامی گفته بود :مرا محاکمه نکنيد بلکه سيستم حکومتی گذشته را محاکمه نمائيد، چرا که من معلول آن سيستم هستم ! او در ادامه گفت : ناکارائی من تنها غفلت شخص نخست وزير نبود بلکه نظام به بی کفايتی دچار گشته بود! هويد ا با اين سخنانش بر نکته بسيار اساسی دست گذاشت اما هنوز رجال سياسی و بخش وسيعی از روشنفکران ما منطق اورا يا جدی نگرفته اند يا تاکنون نفهميده اند .اينک نيز نبايد تنها دولت محمود احمدی نژاد را به همه فجايع ائی که در کشور شکل گرفته پاسخگو نمود بلکه نظام فرتوت و سيستم اختلاس پرور و رهبر خامنه ای را بايد مسئول دانست.نيروهای اصلاح طلب حکومتی همچنان می خواهند به زير چتر حمايتی همان رهبری بروند که احمدی نژاد مدت هشت سال در سايه حمايت او قرار داشت که در همينجا بايد به قدرت طلبی نيروهای موسوم به اصلاح طلبی مظنون شد نه به صداقت کشور داری و مردم دوستی آنها؟ اصلاح طلبان در همان هشت سالی که بر سرکار بودند چه شا خه گلی بر سرمردم زدند که اينک می خواهند بزنند؟اگر در آن دوره می گفتند که رهبر مانع همه کارها بود اينک نيز همان رهبر بر سرکار است و آنها بايد بازهم کرنش همان رهبر را بکنند تا شايد وی به آنها اجاز شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را بدهد! در تمام هشت سال گذشته شخص رهبر از کارکرد دولت احمدی چه در عرصه داخلی و خارجی راضی بوده است اما اينک از علی لاريجانی گرفته تا احمد توکلی و علی مطهری به همه سياست های دولت احمدی نژاد می تازند و تمام کار کرد های داخلی و خارجی دولت احمدی نژاد را برای ايران فاجعه انگيز ترسيم می نمايند.اما در همه اين انتقادات چرا رهبر بايد از مصونيت برخوردار باشد؟ روزگاری همين رهبر ،انتقاد کردن به دولت احمدی نژاد را ممنوع و ناثواب اعلام کرده بود. اگر دزدی و جنايات و تورم در مملکت وجود دارد تنها در دوران دولتمداری احمدی نژاد بی کفايت نبوده است بلکه در دوره رهبری علی خامنه ائی نيز بوده است پس چرا بايد همه کاسه و کوزه ها برسر احمدی نژاد شکسته شود اما رهبر مانند گذشته بی تقصير بماند؟ بخش وسيعی از روشنفکر نماهای متزلزل نيز مانند ۳۵ ساله گذشته ، دل خود را به وعده های اين و يا آن کانديدای مجلس شورای اسلامی و منتخب رياست جمهوری دل خوش کرده اند و در همين راستا می خواهند مردم را نيز همواره به پای صندوق های رای گيری بکشانند که جای بسی تاسف و خجالت است. در اين برهه حساس تاريخی برای نجات کشور،تنها دولت بی کفايت احمدی نژاد نبايد می رفت بلکه رهبر ناتوان و رژيم درمانده نيز بايد به همراه می رفت تا اين مردم بر سرنوشت واقعی خود دست يابند. ديگر نبايد به جنگ های زرگری نيروهای حافظ رژيم دلخوش بمانيم چرا که تضاد های ظاهری و باطنی آنها تنها برای حفظ نظام است اما دغدغه ما حفظ مردم و مملکت است.شرکت در بازی های گوناگون حافظان نظام برای دانايان پس از۳۵ سال تجربه و همه آن نمايشات، ديگر زيبنده نيست. ناصر مستشار Copyright: gooya.com 2016
|
||||||||