یکشنبه 27 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روحانی در اولين جلسه هيات دولت: مسائل اقتصادی از برنامه های اصلی دولت است

• هر هفته دو جلسه با حضور وزرای اقتصادی برگزار می‌شود

مهر ـ رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه مسائل اقتصادی از جمله برنامه‌های اصلی کار دولت است، گفت: در اين راستا مقرر شده تا دو جلسه در هفته با حضور وزرای اقتصادی برای ايجاد چارچوبی مشخص در زمينه حل مسائل اقتصادی تشکيل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن روحانی رييس جمهوری اسلامی ايران در اولين جلسه هيات دولت يازدهم با بيان اينکه خدا را سپاسگزاريم که نعمت خدمت به مردم را به ما عنايت کرد، گفت: هر يک از اعضای دولت در انجام وظايف و مسئوليت‌های قانونی خود مشکلی از مشکلات را حل و موجب سرافرازی ايران عزيز باشيم و زندگی مردم را بهبود بخشيم لازم است شکری بزرگ به جای آوريم.

رييس‌جمهور با اشاره به اينکه مردم عزيز ايران با حضور در انتخابات شکوهمند ۲۴ خرداد و رای قاطع خود به دولت تدبير و اميد ، زمينه خدمت گزاری را برای ما فراهم کرده‌اند، تصريح کرد: ما بعد از تشکر از حضرت حق، از مردم به خاطر اخلاص ، فداکاری، فهم و درک دقيق آنها در اين مقطع تاريخی سپاسگزاريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روحانی افزود: اميدواريم خداوند به همه ما توفيق دهد تا در طول مدت خدمت، خدمتگزار خوبی برای مردم کشورمان بوده و موجب رضايت حضرت ولی عصر(عج) و خشنودی مردم عزيز ايران باشيم و بتوانيم جايگاه ملت و کشور را در نقطه‌ای که شايسته است، با تلاش خود قرار دهيم.

رييس‌جمهور خاطرنشان کرد: البته تقدير به دست خداوند متعال است اما تدبير ، تلاش، کوشش و جهاد بر عهده ما خواهد بود و انشاءالله بتوانيم تلاش و همت را در مسير خدمت به مردم به کار گيريم.

روحانی با بيان اينکه در اين مقطع با مشکلات فراوانی مواجه هستيم، اظهار داشت: همه اعضای دولت آماده ايثار و فداکاری هستند که بايد از وسوسه شياطين به خداوند پناه برده و از امام عصر(عج) استمداد بطلبيم.

رييس‌جمهور ادامه داد: اين وعده خداوند است که اگر آماده جهاد و ايثار باشيد و مجاهدانه در اين راه گام برداريم، خداوند بهترين راه و مسير را به ما نشان خواهد داد.

روحانی خاطرنشان کرد: ترديد ندارم که هيچ هدفی جز آمادگی برای ايثار و فداکاری نمی‌تواند همکاران بنده را به اين راه کشانده باشد، چرا که شرايط کشور به گونه‌ای نيست که بگوييم کسی برای خواسته‌های نفسانی و رسيدن به جايگاه، اين مسئوليت‌ها را قبول کرده باشد.

وی تاکيد کرد: ما آمده‌ايم تا خود، جان و آبروی خود را فدای ملت کنيم و امروز روز فداکاری و فدا کردن همه سرمايه‌ خود برای کشور و ملت است.

روحانی اظهار داشت: ما اگر به عنوان دولت خود را آماده ايثار و فداکاری کنيم و مردم اين را در عمل احساس کنند، مطمئناً پشتيبان دولت خواهند بود.

وی تصريح کرد: مطمئناً با پشتيبانی مردم، دولت بيمه می‌شود و دست مردم که همان دست خداوند است، پشت سر ما خواهد بود که در آن هنگام همه مشکلات و موانع برداشته شده و خداوند راه را برای پيشرفت، تسهيل خواهد کرد.

روحانی گفت: اگر نيت ما خدمت به مردم بوده و اين خدمت به همه ايرانيانی که زير چتر ايران و ايرانيت قرار گرفته‌اند، برايمان افتخار باشد در حقيقت در همان مسير حکومت علوی و محمدی(ص) حرکت کرده‌ايم.

وی با بيان اينکه امروز اولين مسئوليت همه اعضای دولت بهبود معيشت مردم است، اظهار داشت: اگر زندگی مردم را تامين نکنيم آنگاه اخلاق، معنويت، رابطه صحيح و اساس ايمان در جامعه باقی نخواهد ماند.

روحانی تصريح کرد: همه تلاش‌ها برای اين است که مردم زندگی نسبتا راحتی داشته باشند.

وی افزود: بايد همگی کمر همت را بسته و آستين‌ها را بالا زده و با تمام اميد و تکيه بر خدا وارد عمل شويم.

دکتر روحانی با تاکيد بر اينکه دولت هيچ نااميدی نداشته و هيچ مشکلی نمی‌تواند در فعاليت‌های آينده ما تاثير گذارد، گفت: شرط آن آمادگی برای ايثار و فداکاری است و همه بايد در اين مسير با يکديگر به طور هماهنگ کار کنيم.

رييس‌جمهور با اشاره به اينکه نبايد وزرا به مسائل و موضوعات پيش روی خود به صورت بخشی نگاه کنند، اظهار داشت: علاوه بر اينکه همه دولت در بخش‌های گوناگون اقتصادی، سياسی، اجتماعی و فرهنگی بايد به طور هماهنگ عمل کنند هر يک از اعضای دولت نيز با توجه به مسائل بخش خود، موضوعات فرابخش خود را نيز مدنظر قرار دهد.

روحانی با تاکيد بر اينکه مسائل اقتصادی از جمله برنامه‌های اصلی کار دولت است، خاطرنشان کرد: در اين راستا مقرر شده تا دو جلسه در هفته با حضور وزرای اقتصادی برای ايجاد چارچوبی مشخص در زمينه حل مسائل اقتصادی تشکيل شود و همه اعضای دولت در شرايط فعلی بايد خود را با تصميمات آن جلسه اقتصادی هماهنگ کنيم.

رييس‌جمهور با بيان اينکه مردم به اين دولت اميد بسته‌اند که البته اميد آنها درست و به حق است، اظهار داشت: مسير حرکت دولت همان مسير حل مشکلات خواهد بود؛ چرا که دولت در زمينه اجرايی همواره بايد تسهيل کننده امور باشد.

وی با بيان اينکه کار بايد در دست مردم باشد و آنها در صحنه حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر کار را به مردم بسپاريم امور بهتر و با کيفيتی بالاتر و کم خرج و سريع انجام شده و نشاط به جامعه بازخواهد گشت.

رييس‌جمهور تصريح کرد: اساس جامعه نشاط روحی بوده و ما بايد آن را به جامعه بازگردانيم.

روحانی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر اين است که کشور متعلق به مردم بوده و ما می‌توانيم بهترين تسهيل کننده امور در زمينه‌های مختلف برای مردم باشيم و در اين صورت انشاءالله موفق خواهيم بود.

وی با تقدير از نمايندگان و هيات رييسه مجلس شورای اسلامی برای تلاش ۴ روزه آنان در بررسی صلاحيت وزرای پيشنهادی و همه کسانی که به عنوان موافق و مخالف وزرا سخنرانی کردند، اظهار داشت: نمايندگان مجلس به هر حال در چارچوب قانون حرکت کرده و نظر آنها هر چه بوده برای ما محترم است.

روحانی افزود: ما به قانون و مجلس که برآمده از مردم و قانون است احترام می‌گذاريم.

رييس‌جمهور با تقدير از همه وزرايی که در اين مقطع مسئوليت را قبول کرده و به کمک دولت آمده‌اند، اظهار داشت: وزرای محترم در جلسات مجلس بسيار منطقی سخن گفته و به سوالات پاسخ دادند که رعايت ادب و اخلاق آنها قابل تقدير است.

در اولين جلسه هيات دولت پس از سخنان دکتر روحانی منشور اخلاقی دولت تدبير و اميد توسط دکتر نهاونديان رييس دفتر رييس‌جمهور و سرپرست نهاد رياست جمهوری قرائت شد و پس از آن اعضای دولت در پيشگاه قرآن کريم سوگند ياد کردند تاهمواره در دوران مسئوليت خود به منشور اخلاقی دولت «تدبير و اميد» متعهد بوده و همه توان خود را در راه ايفای وظيفه خود بکار گيرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016