شنبه 26 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فاطمه هاشمی به روحانی چه گفت؟ بايد "کميته بحران" تشکيل شود

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - فاطمه هاشمی رياست بنياد امور بيماری‌های خاص با انتقاد شديد از افزايش قيمت ها خواستار تشکيل کميته بحران در اين زمينه شد.

وی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پايگاه خبری «انتخاب»، گفت: قيمت داروی "متافرون" برای بيماران ام اس ، ۴۲۰ هزارتومان بوده که ظرف مدت کوتاهی به ۱ ميليون ۳۷۰ هزارتومان افزايش يافته، همچنين يک داروی ارزانتيتی به نام "اکتوفرون" دو هفته پيش ۱۹۷ هزار تومان بوده و طی اين مدت در بازار ناياب بوده و حالا به ۹۲۳ هزار تومان افزايش يافته است، يعنی ۵ برابر!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هاشمی با طرح اين پرسش که «چه بيماری قادر است ماهيانه ۲ ميليون تومان هزينه کند» افزود: بيمه ها ما به تفاوت ها را پرداخت نمی کنند، دولت هم بی توجهی می کند.

رياست بنياد امور بيماری‌های خاص اضافه می کند: مشکل ديگر اين بيماران اين است که هر دوره ، يک دارو در اختيار بيماران قرار داده می شود. امروز می گويند فلان دارو نيست، يک ماه بعد می گويند آن داروی ديگر نيست، يک داروی ديگر را مصرف کنيد!

فاطمه هاشمی به ديدار خود با دکتر حسن روحانی پيش از مراسم تنفيذ اشاره کرده و می افزايد: به ايشان گفتم دولت بايد سريعاً کميته ای را تشکيل داده تا اين داروها، با قيمت مناسب در اختيار بيماران قرار گيرد يا از توليدکنندگان داخلی اين داروها، حمايت ويژه شود.

رياست بنياد امور بيماری‌های خاص ادامه داد: پنجشنبه ی اخير نيز نامه ای را برای ايشان فرستاده و خواستار پيگيری جدی ايشان شدم. رو نوشتی از اين نامه برای وزير جديد بهداشت نيز ارسال شده است.

وی با بيان اينکه «اين مشکل تنها مختص اين داروها و اين بيماران نيست» می گويد: هموفيلی ها، تالاسمی ها، سرطانی ها هم مشکلات بسياری دارند، سه "صافی" که دياليز ۲۰ هزار تومان قيمت دارد ، گفته ميشود از اول مهر، ۴۰ هزار تومان خواهد شد. چه کسی پاسخگوست؟

فاطمه هاشمی از از دولت جديد خواست «کميته بحران تشکيل شود و امکانات و نيازهای بيماران خاص، سريعاً بررسی و اقدام فوری شود»

رياست بنياد امور بيماری‌های خاص در پايان هشدار داد: بدون تعارف می گويم اين اتفاقی که در حال وقوع است، در صورت عدم هوشياری و اقدام به موقع مسئولان باعث «مرگ خاموش» بيماران خاص خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016