دوشنبه 4 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هيئت دولت حکم رياست ولی‌الله سيف بر بانک مرکزی را تاييد کرد

در هيئت دولت با پيشنهاد وزير امور اقتصادی و دارايی و تاييد مجمع عمومی بانک مرکزی،حکم ولی‌الله سيف به عنوان رئيس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران تعيين و به تصويب دولت رسيد.

خبرگزاری فارس: هيئت دولت حکم رياست سيف بر بانک مرکزی را تاييد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پايگاه اطلاع رسانی رياست جمهوری، سومين جلسه هيئت دولت به رياست حسن روحانی برگزار شد. در اين جلسه راستا رييس جمهور بر استفاده از نظرات فعالان و تشکل‌های بخش خصوصی و تعاونی تاکيد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



در ادامه اين جلسه با پيشنهاد وزير امور اقتصادی و دارايی و تاييد مجمع عمومی بانک مرکزی، ولی‌الله سيف به عنوان رئيس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران تعيين و به تصويب دولت رسيد و وی با حکم رئيس‌جمهور عهده‌دار مسئوليت بانک مرکزی خواهد شد.

همچنين رئيس جمهور از زحمات و تلاش‌های محمود بهمنی در مدت تصدی بانک مرکزی قدردانی کرد.

در جلسه هيات دولت به کميسيون اقتصاد دولت ماموريت داد ظرف ۱۵ روز با بررسی مشکلات و موانع پيش روی اشتغال و توليد، مجموعه اقدامات و تدابير کوتاه مدت لازم برای ايجاد تحرک اقتصادی را به هيات دولت ارائه کند.

همچنين هيات وزيران با اصلاح ترکيب شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ويژه اقتصادی، اختيارات هيات وزيران در قانون ايجاد اين مناطق را به اعضای اين شورا تفويض کرد تا آنها با تشکيل جلسات مستمر و اتخاذ تصميمات سنجيده نسبت به فعال‌سازی ظرفيت‌های مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ويژه اقتصادی اقدام نمايند.

رياست اين شورا به عهده رئيس جمهور است و وزرای امور اقتصادی و دارايی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک مرکزی و روسای برخی دستگاه ديگر به عنوان اعضای شورا هستند. هيات وزيران همچنين با بررسی وضعيت کارگروه‌های ويژه ايجاد شده در دولت‌های قبلی و اختيارات تفويض شده از سوی هيات دولت به آنها برای اتخاذ برخی تصميمات نسبت به لغو آنها اقدام کرد.

بر اساس اين تصميم، هيات وزيران در نظر دارد با سرعت عمل و فعاليت بيشتر، راساً نسبت به اتخاذ کليه تصميمات به طور متمرکز و سنجيده و هماهنگ اقدام نمايد تا از اين طريق از اتخاذ تصميمات بخشی و ناهماهنگ اجتناب کند.

در ادامه اين جلسه هيات وزيران به بررسی و اعلام نظر در خصوص ۱۵ مورد طرح های نمايندگان مجلس شورای اسلامی پرداخت و نسبت به تعيين نمايندگانی برای دفاع از نظر دولت هنگام بررسی طرح های ياد شده در مجلس شورای اسلامی اقدام کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016