سه شنبه 5 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی مطهری: پيگيری ماجرای "شنود" از طريق وزير اطلاعات جديد

روزنامه شرق: مساله شنود دفتر کار «علی مطهری» در دوران وزارت «حيدر مصلحی» به نتيجه نرسيد و حالا نماينده مردم تهران در پارلمان اميدوار است که در دوران وزارت حجت‌الاسلام علوی پرونده شنود دفتر کارش راه به جايی ببرد. به‌ويژه اينکه عوامل پشت‌پرده بالاخره شناسايی شوند، موضوعی که در دوره وزارت اطلاعات مصلحی وعده داده شده بود و در نهايت هم به نتيجه ‏ای نرسيد. البته «حيدر مصلحی» کميته‌ای را مسوول پيگيری موضوع کرده بود اما مطهری از نتيجه بررسی‌های آن کميته مطلع نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او به «خانه ملت» گفته، وزير اطلاعات وقت کميته‌ای را مسوول پيگيری اين موضوع کرد و دو جلسه‌ای نيز با من در اين‌خصوص برگزار شد، بعد وزير قول داد، در اسرع وقت عوامل پشت‌پرده دخيل در اين موضوع را شناسايی کند اما تا به امروز هيچ اطلاعات خاصی درمورد اينکه چه کسانی و با چه انگيزه‌ای در دفتر کار من دستگاه شنود کار گذاشته‌اند، داده نشده است.

او به تغيير وزير اطلاعات خوشبين است و می‌گويد: «از وزير جديد پيگير اين موضوع هستم، زيرا معتقدم اين پيگيری، دفاع از حقوق مردم است و شخص من مهم نيست، اين اتفاق نشان داد کار گذاشتن دستگاه شنود در دفتر کار اشخاص، يک کار مرسوم است و در مورد برخی افراد ديگر نيز اتفاق افتاده که به‌عنوان نمونه آخر می‌توان از مباحثی که در مورد «رحمانی‌فضلی» وزيرکشور مطرح شد، نام برد.»

صبح روز سه‌شنبه هجدهم تير سال‌جاری، درست زمانی که مسوول دفتر خارج از مجلس «مطهری» وارد دفتر می‌شود، متوجه تغييراتی در دفتر از جمله در پنجره کولر شده که او را متعجب ساخته. مسوول دفتر مطهری کشف می‌کند که پشت کانال کولر دستگاه‌های مختلف استراق سمع و فيلمبرداری با مهارت نصب شده و دوربين نصب‌شده روی ديوار هم در نزديکی پنجره کانال کولر پيدا می‌شود به‌طوری که گچ مسير عبور سيم آن هنوز خيس بوده.

«علی مطهری» در زمان کشف اين دستگاه شنود در دفتر کارش به وزير اطلاعات وقت نامه‌ای نوشته و خواستار پيگيری موضوع شد. وزير اطلاعات وقت نيز چندی پس از دريافت نامه «مطهری» درباره اين موضوع چنين گفت: «بلافاصله پس از دريافت نامه علی مطهری، جلسه‌هايی توسط واحد ذی‌ربط وزارت با ايشان برگزار شد، از محل کار ايشان بازديد به عمل آمد و بنده نيز دستورهای لازم برای پيگيری موضوع را به همکاران داده‌ام و آنها نيز در حال پيگيری آن هستند.»

اگرچه «مصلحی» درباره افراد پشت‌پرده شنود دفتر «علی مطهری» چيزی نگفت اما از فردای رسانه ‏ای شدن ماجرا، برخی نهادها گمانه‌زنی‌هايی مطرح کردند، هفته‌نامه «پنجره» وابسته به «جمعيت ايثارگران» و «عليرضا زاکانی»، نماينده مجلس نخستين نشريه‌ای بود که از احتمال دست داشتن تيم احمدی‌نژاد در نصب دستگاه شنود در دفتر مطهری خبر داد. البته مرکز روابط‌عمومی و رسانه دفتر رييس‌جمهور وقت نيز به‌سرعت «خبر حلقه احمدی‌نژاد و جريان انحرافی عامل کار گذاشتن شنود در دفتر مطهری» را تکذيب کرد.

به‌جز اين گمانه‌زنی‏های غيررسمی، خبر رسمی ديگری در کار نيست، حالا «علی مطهری» نيز منتظر است تا مگر جابه‌جايی در وزارت اطلاعات و حضور تيم جديد بتواند يافته‌های تازه‌ای از ماجرای شنود دفتر کار علی مطهری رو کند. در حالی که هنوز اين پرونده به سرانجام نرسيده، برخی سايت‌ها از کار گذاشتن دستگاه شنود در منزل «عبدالرضا رحمانی‌فضلی»، وزير جديد کشور خبر می‌دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016