سه شنبه 5 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدجواد ظريف: موضوع ويژه‌ای درباره آمريکا در سفر پادشاه عمان مطرح نشد

• وزير امور خارجه درباره اينکه آيا در سفر سلطان قابوس به تهران بحثی درباره آمريکا مطرح شد يا خير گفت: ‌موضوع ويژه‌ای در اين باره و در اين سفر مطرح نبود.

خبرگزاری فارس: موضوع ويژه‌ای درباره آمريکا در سفر پادشاه عمان مطرح نشد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمدجواد ظريف وزير امور خارجه در مراسم بدرقه رسمی پادشاه عمان و در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سؤالی درباره نتايج سفر سلطان قابوس به تهران گفت: ما در اين سفر بحث‌های بسيار خوبی داشتيم و توافقنامه‌های همکاری بين ۲ کشور امضا شد که اميدواريم توسعه روابط دو طرف را به دنبال داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ظريف افزود: ملاقات سلطان قابوس با مقام معظم رهبری و رياست محترم جمهور بسيار سازنده بود، موضوعات دوجانبه‌ منطقه‌ای و بين‌المللی خوبی مطرح شد که اميدواريم نتايج آن را بعد از اين سفر شاهد باشيم.

وی درباره اينکه آيا در اين سفر در خصوص آمريکا موضوعی مطرح شد يا خير، گفت: آمريکا از موضوعاتی است که دوستان ما که به ايران سفر می‌کنند در مورد آن صحبت می‌کنند، آنها بعضا صحبت‌هايی با مقامات آمريکايی داشتند.

وزير امور خارجه افزود:‌ مواضع ما کاملا روشن است و به صراحت توسط رياست محترم جمهور و مقام معظم رهبری مطرح شده است، اين مواضع در گفت‌وگوها نيز مطرح می‌شود و موضوع ويژه‌ای در ميان نيست.

وی همچنين درباره نتايج اين سفر و مذاکرات دوجانبه گفت: مذاکرات انجام شده ميان ما و پادشاه عمان بسيار سازنده بود و اميدواريم نتايج آن را به زودی ببينيم.ص

ظريف در پاسخ به سؤال ديگری درباره انتصاب يک خانم به سمت سخنگويی وزارت امور خارجه گفت: هنوز فرصت نکرده‌ام تا همه مسئولين وزارتخانه را در سطح معاونين تعيين کنم و اميدوارم بتوانيم در حوزه‌های مختلف ديپلماتيک از توانمندی خانم‌ها استفاده کنيم.

وزير امور خارجه در پاسخ به سؤال ديگری درباره ايجاد يک اتاق فکر برای موضوع هسته‌ای گفت:‌ در خصوص برنامه‌های هسته‌ای بسيار فکر می‌کنيم اما چنين نيست که برای اين موضوع اتاق فکری ايجاد کنيم.

وی همچنين در پاسخ به سؤال ديگری درباره ارتباط سفر «جفری فلتمن» معاون سياسی دبير کل سازمان ملل به تهران و سفر سلطان قابوس گفت: هيچ ارتباط خاصی در اين باره وجود ندارد، سفر آقای فلتمن به تهران در مورد مسائل منطقه‌ای بود و بحث‌های بسيار خوبی در ملاقات من با ايشان و ساير دوستان مطرح شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016