شنبه 9 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زندانيان زن سياسی که بيش از ۵ سال است يک روز مرخصی نداشته اند

• از ۲۵ نفر زندانی سياسی _ عقيدتی اوين, ۱۷ نفر تاکنون يک بار هم به مرخصی نرفته اند. خانم ها فريبا کمال آبادی و مهوش شهرياری پنج و نيم سال است بدون مرخصی در حال سپری کردن حبس ۲۰ ساله ی خود هستند....


کلمه – گروه خبر: هر چند مسئولان امور زندان ها مدعی شده اند که زندانيان سياسی زن هم به مرخصی می روزند، نسرين ستوده از ليست زندانيان زنی خبر داده که که طی ۵ سال گذشته حتی يک روز از مرخصی استفاده نکرده اند.

فريبا کمال آبادی و مهوش شهرياری پنج و نيم سال است بدون مرخصی در حال سپری کردن حبس ۲۰ ساله ی خود هستند. همچنين برخی از آنان مانند شبنم مددزاده و خانم کبری بنازاده اميرخيزی بدون مرخصی در حال تمام کردن حبس های طويل المدت خود هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که بسياری از اين زندانيان زن فرزندان خردسالی دارند که از مرخصی محروم هستند. مادرانی مانند فاران حسامی و مريم اکبری که کودکان آنان ۳ ساله و ۷ ساله هستند.

به گزارش کلمه در حال حاضر ۲۵ زندانی سياسی – عقيدتی زن زندان اوين در حالی در سالن کوچک و بدون هواخوری مناسب در اين بند نگهداری می‌شوند که دو سال است از حق تلفن کردن به خانواده‌هايشان هم محرومند. اين زندانيان سياسی زن در بندی در نزديکی بند ۳۵۰ زندان اوين، محل نگهداری زندانيان سياسی مرد به سر می‌برند.

بندی که اين زندانيان سياسی در آن نگهداری می‌شوند. سالن کوچکی است که در گذشته به بند متادون زندان اوين معروف بوده است. اين سالن فاقد هواخوری مناسب است. زندانيان سياسی زن محبوس دراين بند به طور هفتگی فقط يک ساعت از حق هوا خوری واقعی بهره می‌برند و حياط بسيار کوچکی که در اختيار آنان قرارگرفته امکان استفاده بيشتر از هواخوری را از آنان گرفته است.

همچنين اين زندانيان که تعدادی از آنان فرزندان کوچکی دارند دو سال است که از حق تلفن کردن به خانواده‌هايشان محرومند آن‌ها چندی قبل در يک اقدام جمعی با مراجعه به دفتر مديريت اين بند خواستارآن شدند تا به اين محروميت زندانيان زن پايان داده شود تنها ارتباط خانواده اين زندانيان با آن‌ها به ملاقت روزهای يکشنبه محدود می‌شود.

رضا خندان در صفحه شخصی خود با اشاره به سخنان غلامحسين اسماعيلی رييس سازمان زندانها گفته بود: گاهی اوقات شايعاتی بيان می‌شود که امنيتی‌ها حتی به مرخصی هم نمی‌روند. در حالی که به عنوان مثال نسرين ستوده به مرخصی می‌رود. به سخنان همسرش در بند زنان زندانيان اوين پرداخته و می نويسد: در همان زمان پس از انتشار سخنان رييس سازمان زندانها, آماری از همبنديان خود در بند عمومی زندان اوين گرفتم و مشخص شد که از ۲۵ نفر زندانی سياسی _ عقيدتی اوين, ۱۷ نفر تاکنون يک بار هم به مرخصی نرفته اند. خانم ها فريبا کمال آبادی و مهوش شهرياری پنج و نيم سال است بدون مرخصی در حال سپری کردن حبس ۲۰ ساله ی خود هستند. برخی از آنان مانند خانم شبنم مددزاده و خانم کبری بنازاده اميرخيزی بدون مرخصی در حال تمام کردن حبس های طويل المدت خود هستند. بسياری از خانم ها فرزندان خردسالی دارند که از مرخصی محروم هستند. مادرانی مانند خانم فاران حسامی و خانم مريم اکبری کودکان ۳ ساله و ۷ ساله دارند.

يادم نمی رود خرداد ماه همين امسال بود که سارا دختر ۷ ساله ی خانم اکبری مجبور شده بود در فرصت کوتاه ملاقات کابينی کتاب درس اش از پشت شيشه برای مادرش بخواند. مادری که اجازه نيافته بود يک روز در اولين سال تحصيلی فرزندش در کنار او باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016