یکشنبه 10 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نرخ تورم مرداد ۳۵٫۱ درصد اعلام شد

مهر ـ مرکز آمار ايران، نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به مردادماه امسال را ۳۵٫۱ درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه ( ماهانه) را ۳۸٫۴ درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، گزارش تازه مرکز آمار ايران از شاخص قيمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در مرداد امسال براساس سال پايه جديد (۱۳۹۰) منتشر شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


براساس اين گزارش، شاخص کل (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در مردادماه سال ۱۳۹۲ عدد ۱۶۸٫۱ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ۱٫۸ درصد افزايش داشته است. افزايش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۳۸٫۴ درصد است. درصد تغييرات شاخص کل (نرخ تورم شهری) در دوازده ماه منتهی به مردادماه سال ۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۵٫۱ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به تيرماه ۱۳۹۲ (۳۳٫۹) افزايش يافته است.

در همين حال، شاخص گروه عمده “خوراکی ها، آشاميدن ها و دخانيات” در اين ماه به رقم ۲۱۰٫۴ رسيد که نسبت به ماه قبل ۲٫۱ درصد افزايش نشان می دهد. شاخص گروه اصلی “خوراکی ها” نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۰٫۸ درصد افزايش نشان می دهد و نرخ تورم دوازده ماهه اين گروه ۵۱٫۷ درصد است. شاخص گروه عمده “خوراکی ها، آشاميدنی ها و دخانيات” نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۲٫۷ درصد افزايش نشان می دهد و درصد تغييرات اين گروه در دوازده ماه منتهی به مرداد ماه ۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵۳٫۳ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به تيرماه ۱۳۹۲ (۵۲٫۷) افزايش يافته است.

شاخص گروه عمده “کالاهای غيرخوراکی و خدمات” در مردادماه ۹۲ به رقم ۱۵۳٫۷ رسيد که ۱٫۷ درصد نسبت به ماه قبل افزايش نشان می دهد. ميزان افزايش شاخص گروه عمده “کالاهای غيرخوراکی و خدمات” نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۲٫۶ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مردادماه سال ۱۳۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل اين گروه ۲۸٫۳ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به تيرماه ۱۳۹۲ (۲۷٫۱) افزايش يافته است.

اين در حالی است که بانک مرکزی چندی پيش با اعلام تغيير شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ايران در تيرماه سال جاری، نرخ تورم اين ماه را ۳۷٫۵ درصد و تورم نقطه به نقطه را نيز ۴۴ درصد اعلام کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016