یکشنبه 10 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی اکبر صالحی: گزارش آژانس سياسی است، ادامه مذاکرات ۵ مهر در وين

خبرگزاری تسنيم: رئيس سازمان انرژی اتمی گفت: متأسفانه گزارش اخير آژانس بين‌المللی انرژی اتمی از رویّه انصاف خارج بوده و تنها جنبه سياسی دارد.

علی‌اکبر صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار سياست خارجی خبرگزاری تسنيم، در مورد گزارش اخير آژانس بين‌المللی انرژی اتمی و ادامه مذاکرات ايران با آژانس اظهار داشت: گزارش اخير آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در مورد فعاليت‌های هسته‌ای ايران، گزارشی روتين است و ما نبايد به اين گزارش‌ها بيش از يک حجم توجه کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصريح کرد:‌ زمانی که اين گزارش‌ها در مورد فعاليت‌ هسته‌ای ايران بيرون می‌آيد، سروصداهای زيادی به راه می‌افتد که بيشتر جنبه تبليغاتی و تأثيرگزاری بر افکار عمومی را دارد که ما بايد در مقابل اين گزارش‌ها به‌صورت عادی رفتار کنيم.

رئيس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: متأسفانه گزارش اخير آژانس از رویّه انصاف خارج بوده و تنها جنبه سياسی داشته است و بسيار جای تأسف دارد. ما انتظار داريم تا گزارش‌های آژانس همواره بر اساس شفافيت و اعتدال باشد و از استنباط‌های شخصی دور و واقعی باشد.

صالحی تأکيد کرد: آژانس در گزارش اخير خود، در مورد مسائل ادعايی که تاکنون ۵ جلسه ميان دو طرف برگزار شده است که ادامه آن در ۵ مهر در وين خواهد بود، گزارشاتی را ارائه کرده که ناقص بوده و در اين جلسات هنوز طرفين به جمع‌بندی درستی نرسيده‌اند، ولی متأسفانه درخصوص اين مطالبات و براساس استنباط‌های خود آژانس، مطالبی در گزارش اخير منعکس شده که اين اقدام نادرستی است چراکه ما هنوز به جمع‌بندی کاملی در اين مورد نرسيده‌ايم.

وی خاطرنشان کرد: ما هنوز به جمع‌بندی درستی با آژانس بين‌المللی انرژی اتمی نرسيده‌ايم و اين موضوعات از حرفه‌ای بودن آژانس نيز می‌کاهد و تقاضای ما اين است که با شرايط جديدی که پيش آمده، طرفين سعی کنند با حسن‌نيت و با رویّه‌ای حرفه‌ای و بی‌طرفانه عمل کنند و از مسائل شخصی و سياسی دوری کنند.

رئيس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: قضاوت‌های نابه‌جای آژانس، زيبنده يک مؤسسه بين‌المللی نيست و از اعتبار آژانس بين‌المللی انرژی اتمی می‌کاهد.
صالحی تأکيد کرد: پرونده هسته‌ای ايران دير يا زود حل خواهد شد و نبايد اين اجازه را داد تا قضاوت عادلانه و منصفانه تاريخ، عملکرد آژانس را زير سؤال ببرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016