یکشنبه 10 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه سازمان های جبهه ملی ايران در خارج از کشور به احمد شهيد

جناب آقای دکتر احمد شهيد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل در رابطه با ايران،

بار ديگر از پيگيريهای بی وقفه جنابعالی در تهيه گزارش نقض بی شمار حقوق بشر شهروندان ايرانی توسط حکومت اين کشور و ارانه اين گزارش ها به سازمان ملل متحد سپاسگزاری ميکنيم و آرزومنديم که نقض فاحش حقوق بشر در ايران کماکان توسط شما به گوش جهانيان برسد.

سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور به عنوان نماينده يکی از پرسابقه ترين سازمانهای سياسی و مردمی ايران، وظيفه خود می داند که به موازات تلاش برای استقرار يک دولت ملی مبتنی بر آرای عمومی، نقض گسترده حقوق بشر در ايران را هم پيگيری کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ما موارد پنهان وضعيت دردناک مردم ايران را در رابطه با وضعيت زندانيان سياسی و آلوده سازی محيط زيست و ارسال نامحدود امواج پارازيت برای محدود ساختن دسترسی شهروندان به اطلاعات و اخبار شبکه های ماهواره ای که گفته ميشود برای سلامت شهروندان بسيار خطرناک است، در فوريه امسال به اطلاع شما رسانديم.

اکنون به شما آگاهی ميدهيم که پس از انتخابات رياست جمهوری که قرابتی با استانداردهای بين الملی انتخابات آزاد نداشت، تجاوز به حقوق و آزادی شهروندان و گروههای اجتماعی مانند زنان، کارگران، اقليت های مذهبی و قومی در ايران همچنان ادامه دارد.

ماشين اعدام جمهوری اسلامی بار ديگر به کار افتاده و طبق گزارشات رسيده، تنها در روز پنجشنبه ۲۲ اوت حداقل ۲۳ نفر در نقاط مختلف ايران اعدام شده اند.

زندانيان سياسی در خطر دائمی بسر ميبرند و حتی در مدت حبس خود نيز از اين آزار و اذيت‌ها مصون نيستند. آنها مرتبا در معرض ضرب و شتم ماموران و تهديد انتقال به زندانهای انفرادی ميباشند. فشارهای روحی و جسمی به زندانيان به حدی است که برخی از آنان قادر به تحمل اين شرائط نبوده و دست به خودکشی زده اند.

بازجويی‌های گاه و بی‌گاه و غيرقانونی و کشته شدن زندانيان زير شکنجه يا به علت عدم وجود امکانات درمانی در زندان‌ها به امری عادی بدل شده است. ستار بهشتی، افشين اسانلو، علی‌رضا کرمی خيرآبادی و دهها نفر ديگر به دليل شکنجه يا عدم رسيدگی به موقع پزشکی در زندان جان خود را از دست داده اند. آقای محمد جراحی کارگر نقاش و عضو سنديکای کارگران نقاش و تزيينات تهران به دليل ابتلا به سرطان تيروئيد و عدم دسترسی مناسب به پزشک به سمت مرگ سوق داده می شود. آقای رضاشهابی راننده اتوبوس و عضو هيات مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به دليل عدم معالجات و مراقبت های پزشکی بعد از عمل جراحی در شرايط نگران کننده ای به سر می برد و از روز يک‌شنبه ۱۱ اوت به دليل برخورد دور از ادب زندان بانان و مسئولين بهداری و عدم درمان قطعی وی و اکتفای بهداری به تجويز داروهای مسکن بجای درمان قطعی، دست به اعتصاب دارو و درمان زده است. آقای بهنام ابراهيم زاده بجرم دفاع از حقوق کارگران و کودکان در زندان است. خانواده وی محتاج نان شب اند و او که نان آور خانواده است در زندان بسر ميبرد. تنها فرزند وی مبتلا به سرطان خون شده و او نمی تواند حتی در دوره معالجه کنار فرزندش باشد. آقای رسول بداغی معلم که به جرم فعاليت در سنديکای معلمان زندانيست از اول اوت سال جاری از زندان رجايی شهر به بيمارستان منتقل گرديده و آنجا به تخت بيمارستان زنجير شده است.

آقای حسين رونقی وبلاگ نويس و فعال حقوق بشر که از بيماريهای متعددی همچون کم کاری کليوی، آنژين قلبی، التهاب مثانه و پروستات و خونريزی گوارشی رنج می‌برد اجازه درمان برای معالجه در خارج از زندان را دريافت ننموده است. ايشان از تاريخ ۹ اوت و مادر وی از تاريخ ۲۰ اوت در خارج از زندان برای اعتراض به اين وضعيت در اعتصاب غذا بسر ميبرند. به آقای شاهين دادخواه نيز که از ناراحتی کليه رنج می برد، اجازه انتقال به بيمارستان داده نشده است.

سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور تاکيد ميکند که تجاوزات سيستماتيک جمهوری اسلامی به حقوق و آزادی های شهروندان ايران پس از روی کار آمدن آقای روحانی نيز همچنان ادامه دارد. ما نيز مانند ساير افراد و گروههای فعال سياسی يا حقوق بشری تمامی توان خود را برای همراهی با شما برای ارائه مستندات مورد نياز به کار خواهيم بست.

با احترام،

هيات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور
مهندس کامبيز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری - دکتر همايون مهمنش
اول سپتامبر ۲۰۱۳ (۱۰ شهريور ۱۳۹۲)
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016