سه شنبه 12 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه زندانيان سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين به آملی لاريجانی: شاهد مرگ تدريجی يکی از همبنديان خود هستيم

کلمه ـ ۱۵ زندانی سياسی محبوس در بن ۳۵۰ زندان اوين در نامه ای به آملی لاريجانی درباره ی وضعيت سيدحسين رونقی، همبندی خود که در اعتصاب غذا به سر می برد با نگرانی اعلام کرده اند که چه بسا اين هشدار نامه عنقريب به شهادت نامه‌ای جديد تبديل گردد: ما مصرانه درخواست می‌کنيم تا دير نشده و انسانی قربانی بی‌تدبيری‌ها و اهمال‌های مسئولين دادستانی تهران نشده است اقدام کنيد که ممکن است فردا خيلی دير باشد.

به گزارش کلمه، اين زندانيان در نامه ی خود خاطرنشان کرده اند که نارسايی کليه و انسداد حالب، وجود عفونت و خون در ادرار، بزرگ شدن پروستات و التهاب مثانه، خونريزی معده و دستگاه گوارش، آنژين قلبی و افت شديد فشارخون و ضربان بالای قلب از مواردی است که در پرونده ی سيدحسين رونقی نگرانی ها را از ادامه اعتصاب غذای وی افزايش داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سيدحسين رونقی ملکی در جريان انتخابات رياست جمهوری ۱۳۸۸ در ۲۲ آذرماه همان سال بازداشت و به اتهامات تبليغ عليه نظام، توهين به رهبری و توهين به رييس دولت به ۱۵ سال حبس محکوم شد. کليه های او در دوران بازجويی دچار آسيب شديد شد و تا به حال چند بار تحت عمل جراحی و مراقبت های ويژه پزشکی قرار گرفته است. اين زندانی سياسی از تاريخ ۱۸ مرداد ماه به دليل بی توجهی مسولان به وضعيت کليه اش و عدم انتقال او به بيمارستان برای درمان دست به اعتصاب غذا زده است. يک هفته پس از آغاز اعتصاب غذا و بی توجهی مسئولان قضايی به اين اعتراض مادر وی، زليخا موسوی، نيز دست به اعتصاب غذا در خانه زده است.

متن نامه ی زندانيان سياسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوين که در اختيار کلمه قرار گرفته به شرح زير است:

بسمه تعالی

آيت الله آملی لاريجانی، رياست محترم قوه قضاييه

چندی است در کنار رنج‌های بی‌شماری که در زندان با آن مواجهيم، شاهد مرگ تدريجی يکی از همبنديان خود، حسين رونقی ملکی، هستيم که شمع زندگيش ذره ذره در حال خاموشی است. وی از بيماری های متعددی رنج می‌برد و در حدود چهار سال گذشته که در زندان بوده هفت بار مورد عمل جراحی کليه و حالب قرار گرفته و هربار بدليل بازگرداندن وی به زندان و عدم تامين امکانات درمانی و بهداشتی ضروری برای وی در زندان، عمل انجام شده که قبل از انتقال وی به زندان موفقيت آميز بوده در زندان دچار پس رفت شده و بيماری وی به وضعيت قبل از عمل و يا بد‌تر از آن برگشته است.

بدليل عدم رسيدگی به بيماری، وی به عنوان آخرين حربه بيش از ۲۵ روز است که دست به اعتصاب غذا زده و همين امر باعث تشديد بيماری های وی شده است.

وی در تاريخ ۲ شهريور ۱۳۹۲ به وسيله پزشکان متخصص بيمارستان هاشمی‌نژاد برای مشکلات کليه مورد معاينه قرار گرفته و آن‌ها نيز دستور بستری شدن سريع وی در بيمارستان داده‌اند همچنين ۶ شهريور ۱۳۹۲ برای مشکلات گوارشی به وسيله پزشکان بيمارستان مدرس مورد ماينه قرار گرفته و آن‌ها نيز دستور بستری شدن سريع وی را داده‌اند و عليرغم مخالفت پزشک معالج مامورين مانع بستری شدن وی شده و او را به زندان برگردانده‌اند. نظريات پزشکان بيمارستان هاشمی‌نژاد به همراه پرونده‌های پزشکی قبلی وی تحويل پزشکی قانونی داده شده و پزشکی قانونی در تاريخ ۶ شهريور ۹۲ نظر خود را به دادستان تهران منعکس کرده است. پزشک قانونی قبلا نيز چندين بار وضع خطير بيماری وی را به دادستان اعلام کرده است. ولی با وجود اورژانس و خطرناک بودن رو به تزايد وضعيت وی مسئولين مربوطه اقدامی برای بستری شدن وی در بيمارستان نکرده‌اند و بجای برخورد مسئولانه بيشتر در صدد لجاجت با اين بيمار هستند و در پاسخ به اعتراض وی يکبار به خود او و يکبار به پدر وی گفته‌اند حداکثر اين است که می‌ميرد و پس از چند روز سر و صدا همه چيز تمام می‌شود. متاسفانه اين برخورد افرادی از دستگاه تحت مديريت شماست که ادعای اجرای قضای اسلامی و عدل علوی را دارند. در حال حاضر آقای رونقی ملکی به بيماری های شديد زير که در پرونده پزشکی وی مندرج است مبتلا است:

- نارسايی کليه و انسداد حالب

- وجود عفونت و خون در ادرار

- بزرگ شدن پروستات و التهاب مثانه

- خونريزی معده و دستگاه گوارش

- آنژين قلبی و افت شديد فشارخون و ضربان بالای قلب

جناب آقای آملی لاريجانی

جنابعالی نيک مستحضريد که مطابق الزامات شرعی و قانونی و آيين نامه سازمان زندان‌ها، درمان حق بديهی زندانی بيمار است و مسئوليت آن متوجه اوليای زندان و مديران دادستانی و دستگاه قضا است و تعلل در آن موجب ضمان شرعی و مسئوليت قانونی است. ما هشدار می‌دهيم، هشداری جدی، که جان انسانی در بند ۳۵۰ در خطر است و با نگرانی اعلام می‌کنيم که چه بسا اين هشدار نامه عنقريب به شهادت نامه‌ای جديد تبديل گردد. ما مصرانه درخواست می‌کنيم تا دير نشده و انسانی قربانی بی‌تدبيری‌ها و اهمال‌های مسئولين دادستانی تهران نشده است اقدام کنيد که ممکن است فردا خيلی دير باشد.

اسامی امضا کنندگان:

امير خسرو دليرثانی
محمد داوری
سيامک قادری
عليرضا رجايی
سيداحمد هاشمی
سعيد مدنی
محسن مير دامادی
عبدالله مومنی
سيد عليرضا بهشتی
قربان بهزاديان‌نژاد
عماد بهاور
محمد امين هادوی
مسعود پدرام
علی خدابخش
محمد حسن يوسف‌پور سيفی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016