سه شنبه 12 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مسجدجامعی: قاليباف فعلا سندی را امضا نمی‌کند، انتخاب شهردار تهران اولين دستور جلسه يکشنبه است

رييس شورای شهر تهران تاکيد کرد: طبق روال معمول سالهای گذشته شهردار تهران تا زمان انتخاب شهردار جديد پای هيچ سندی را امضا نمی‌کند و اميدواريم آقای قاليباف نيز در اين مدت همين روند را اجرا کنند.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ احمد مسجد جامعی امروز در پايان جلسه اول شورای شهر چهارم به عنوان رييس شورا در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با اينکه آيا محمدباقر قاليباف شهردار فعلی تهران تا زمان انتخاب شهردار جديد می‌تواند در مسئويت خود باقی بماند يا نه گفت: اين روال در دوره‌های قبلی نيز وجود داشته و شهردار تهران در دوره قبلی نيز تا زمان انتخاب شهردار جديد همه اقدامات خود را متوقف نگه داشته و هيچ سند مالی يا حقوقی را امضا نکرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصريح کرد: اميدوارم در اين شورا نيز شهردار تهران به لحاظ قانونی آنچه که مورد تاکيد قرار گرفته را رعايت کند و طبق برنامه معمول در سالهای گذشته در اين فاصله انتخاب شهردار جديد هيچ سندی را امضا نکند.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با ارزيابی از عملکرد اين دوره مديريت شهری گفت: شهرداری تهران در سالهای گذشته در حوزه‌های حمل و نقل و ترافيک، فضای سبز و خدمت رسانی اقدامات قابل قبولی داشته است اما به نظر می‌رسد لازم است در حوزه نرم افزاری نيز اقدامات بيشتری صورت گيرد و اين مسائل را مورد توجه بيشتری قرار دهيم.

وی تاکيد کرد: لازم است برای رسيدن به آنچه که برای شهر تهران مطلوب است از فرهيختگان و نخبگان بيشتری برای نظام‌مند کردن امور و همچنين نشاط بيشتر در جامعه در همه زمينه‌ها استفاده کنيم.

وی در پاسخ به اين سوال که آيا در جلسه روز يکشنبه که دومين جلسه شورای شهر چهارم خواهد بود، در مورد شهردار جديد تهران تصميم گيری خواهد شد يا نه؟ گفت: در واقع شورای شهر تا کنون شکل نگرفته و امروز اولين جلسه آن است و هرچه تا کنون به عنوان گمانه زنی برای انتخاب شهردار مطرح شده به عنوان پيشنهاد اصلی شورای شهر چهارم نبوده است که البته اين نوع گمانه‌زنی‌ها و پيشنهادات برای تسريع کار شورا خوب و مفيد خواهد بود.

مسجدجامعی تصريح کرد: روز يکشنبه اولين دستور جلسه اعضای شورای چهارم انتخاب شهردار خواهد بود و طبق سنت سالهای گذشته شورای شهر جلسات روز يکشنبه غيرعلنی است و در عين حال جلسات تصميم گيری در مورد انتخاب شهردار نيز معمولا غيرعلنی برگزار می‌شود و اگر قرار باشد تصميم ديگری گرفته شود بايد تصميم جمعی همه اعضا باشد تا جلسه انتخاب شهردار جلسه‌ای علنی شود.

رييس شورای شهر تهران در دوره چهارم خاطرنشان کرد: طبق آيين‌نامه داخلی شورای شهر تهران در دوره سوم تعداد کميسيون‌های داخلی شورا پنج کميسيون بوده است اما به دليل محدوديت تعداد اعضا امکان فعال شدن هر پنج کميسيون وجود نداشت اما در دوره جديد اين آيين نامه برای تشکيل پنج کميسيون همچنان فعال است و با توجه به تعداد بيشتر اعضا احتمال تشکيل هر پنج کميسيون شورای شهر تهران وجود دارد.

مسجد جامعی در پاسخ به سوالی در رابطه با نهايی شدن دو گزينه محمدباقر قاليباف و محسن هاشمی از سوی اصولگرايان و اصلاح طلبان شورای شهر تهران به عنوان کانديد شهردار جديد تصريح کرد: اين افرد گزينه‌های اعضا قبل از تشکيل شورا بوده‌اند و در واقع طبق آيين نامه داخلی شورا در روز يکشنبه به شورا معرفی می‌شوند و پس از آن روند قانونی انتخاب شهردار پيگيری می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016