سه شنبه 12 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عبدالکريم لاهيجی: سازمان‌ ملل نباید تنها به اطلاعیه دادن درباره حمله به اردوگاه اشرف اکتفا کند

عبدالکريم لاهيجی، رييس فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر ارزيابی خود درباره [حمله به اردوگاه اشرف] را اينگونه با راديو فردا در ميان می‌گذارد: «يا عده‌ای از نفوذی‌های جمهوری اسلامی بودند که با اطلاع مقام‌های عراقی به داخل کمپ رفته‌اند و اين درگيری را به وجود آورده‌اند و اين فاجعه صورت گرفته، ‌ که دليل اين سناريو هم اعلام خوشوقتی و اعلاميه رسمی است که سپاه پاسداران منتشر کرده است،که به هر حال به عنوان ضربه‌ای که به مجاهدين وارد کرده است. يا اينکه خود ماموران عراقی به هر دليلی شايد درگيری‌ای در آنجا صورت گرفته، و واقعا دست به اين کشتار زده‌اند. اينکه بين خود مجاهدين اختلافی صورت بگيرد و اين اختلاف منجر به کشته شدن ده‌ها تن بشود – روايت‌های مختلف از تعداد کشته شدگان وجود دارد- و مقام‌های انتظامی عراق هم در محل فقط ناظر باشند، ‌به نظر من روايت معتبری نيست.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عبدالکريم لاهيجی می گويد: با توجه به تناقض‌های موجود در اطلاعات و کشته شدن افراد، ‌بايد تحقيقاتی مستقل در اين زمينه صورت بگيرد: «اينجاست که بايد به سازمان ملل متحد هم فشار آورد. کشته شدن چهل، پنجاه يا هشتاد نفر، آن هم کسانی که در يک کشور خارجی هستند و آن کشور هم مطابق اصول حقوق بين المللی ماموريت حفاظت از جان و امنيت آن‌ها را دارد، ‌ مسلم است که سازمان ملل متحد و کميساريای عالی پناهندگان اين سازمان نمی‌تواند تنها به يک اخطار يا اطلاعيه اکتفا کند و بايد از طريق مکانيزم‌های سازمان ملل به دولت عراق فشار آورد که تن به انجام اين تحقيقات دهد و مسببان اين کشتار مشخص شوند.»

http://www.radiofarda.com/content/b12-iran-iraq-mek-ashraf-unami/25093473.html

ـــــــــــــــــــــــــــــــ
جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران
LDDHI
عضو فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر
فيس بوک
http://www.facebook.com/lddhi.fidh
E-mail: lddhi(at)fidh.org
يا lddhi.fidh(at)gmail.com
Twitter: @fidh_fa
صفحه ايرانِ فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر
FIDH Iran Page: http://www.fidh.org/-Iran,228-


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016