سه شنبه 12 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

باراک اوباما: مطمئنم که مجوز حمله به سوريه را از کنگره می‌گيرم

باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، می‌گويد اطمينان دارد که در همکاری با کنگره می‌تواند مجوز دخالت نظامی در سوريه را دريافت کند و آمريکا به منظور شکست دادن نيروهای بشار اسد برنامه وسيعتری را برای کمک به شورشيان در دستور کار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


راديو فردا ـ
آقای اوباما روز سه شنبه، ۱۲ شهريور ماه، در جريان ديدار با قانونگذاران آمريکايی در کاخ سفيد به خبرنگاران گفت که آماده است برای گرفتن مجوز حمله از کنگره در درخواست خود تغييراتی دهد.

وی تصريح کرد برای اينکه پيام روشنی از طريق اين مصوبه به حکومت بشار اسد و ايجاد مانع در زمينه استفاده وی از سلاح شيميايی فرستاده شود، در همراهی با کنگره جدی است و نگرانی‌های نمايندگان را برطرف خواهد کرد.

آقای اوباما تاکيد کرد من می خواهم مردم آمريکا بدانند که «اينجا عراق و افغانستان نيست».

به گفته رييس جمهوری آمريکا، حمله به سوريه محدود و بازدارنده خواهد بود و قرار است که توانايی‌های رژيم اسد را تضعيف کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، نشست کاخ سفيد با حضور رهبران کنگره از هر دو حزب دمکرات و جمهوريخواه برگزار شد.

گزارش دیگری حاکی است که وزيران امور خارجه و دفاع آمريکا قرار است روز سه شنبه برای ادای توضيحات در جلسه کميته روابط خارجی سنای آن کشور حاضر شوند.

اين اقدام اعضای دولت باراک اوباما، به منظور جلب حمايت قانونگذاران آمريکايی برای اقدام نظامی در واکنش به حمله شيميايی در سوريه انجام می شود.

مقام‌های آمريکايی می‌گويند که رژيم بشار اسد در روز ۲۱ اوت با سلاح شيميايی حومه دمشق را هدف حمله قرار داده است که در جريان آن ۱۴۲۹ کشته شده‌اند. بيش از ۴۰۰ نفر از اين افراد، کودک بوده‌اند.

حکومت سوریه و ایران که از حامیان اصلی رژیم بشار اسد است، انجام این حمله را به شورشیان نسبت داده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، جان کری وزير امور خارجه آمريکا قرار است در جلسه کمیته روابط خارجی سنا هشدار دهد که اقدام نکردن در مقابل حمله شيميايی، دوستان و متحدان واشینگتن در خاورميانه را در معرض خطر قرار می‌دهد.

باراک اوباما روز شنبه هفته جاری اعلام کرد که برای اقدام «محدود» در سوريه، منتظر نظر کنگره آمريکا خواهد شد.

در همين زمینه، فرانسه روز دوشنبه اطلاعات امنيتی‌ای را منتشر کرد که دولت بشار اسد را مسئول حمله شيميايی در سوريه می‌داند.

بشار اسد، رييس جمهوری سوریه نسبت به هر گونه اقدام نظامی جامعه جهانی عليه دمشق هشدار داده و گفته است که چنين اقدامی می‌تواند به گسترش تنش در خاورميانه دامن زند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016