سه شنبه 12 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست سازمان ملل از دولت عراق: تحقیقات مستقل و فوری در مورد کشتار اردوگاه اشرف

راديو زمانه ـ یونامی، مأموریت سازمان ملل در عراق، امروز سه‌شنبه ۱۲ شهریورماه (سوم سپتامبر) از دولت این کشور خواست تا در مورد کشتار اردوگاه اشرف تحقیقات “بی‌طرفانه” و “فوری” انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گئورگی بوستین، نماینده ویژه سازمان ملل در عراق گفت: “من دولت عراق را فرامی‌خوانم تا تحقیقات بی‌طرفانه، شفاف و فوری درباره این جنایت فجیع را تضمین کرده و نتایج آن را در اختیار عموم قرار دهد.”

در حمله یکشنبه دهم شهریورماه به اردوگاه اشرف در عراق ۵۲ تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران کشته شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هیئت نمایندگی سازمان ملل روز گذشته ۱۱ شهریورماه (دوم سپتامبر) از این اردوگاه دیدن نمود و کشته شدن ۵۲ از مخالفان حکومت ایران را تأیید کرد.

سازمان ملل در بیانیه‌ای در این‌باره نوشت: “تمامی کشته‌شدگان آثاری از زخم توسط شلیک گلوله بر بدن داشتند که بیشتر آن‌ها در سر آنان و یا در بالاتنه آنان بوده است. همچنین بیشتر کشته‌شدگان دست‌هایشان از پشت بسته شده بود.”

مجاهدین خلق نیروهای امنیتی دولت عراق را متهم به همکاری با حکومت ایران و دست داشتن در کشتار اردوگاه اشرف کرده‌اند. عراق این اتهام را رد می‌کند.

سازمان ملل هنوز هیچ اظهارنظری در مورد چگونگی این کشتار نکرده است.

اعضای هیئت سازمان ملل با بازماندگان این کشتار و فرمانده پلیس در استان دیالی به‌طور جداگانه گفت‌وگو کرده‌اند.

سازمان ملل در بیانیه خود گفته است هیئت بازرسی در اردوگاه اشرف چندین ساختمان آسیب‌دیده، از جمله یک ساختمان آتش‌گرفته و مقداری مواد منفجره دیده است.

دولت عراق نیز از تحقیقات در این‌باره خبر داده و پلیس این کشور نیز گفته است مقدار قابل توجهی مواد منفجره در اردوگاه اشرف یافته است.

با میانجی‌گری سازمان ملل قرار است پیکرهای کشته‌شدگان به سردخانه یعقوبه، واقع در ۴۰ کیلومتری شمال بغداد منتقل شوند.

برخی از ناظران سازمان ملل همچنان در اردوگاه اشرف مانده‌اند و گئورگی بوستین از مقامات عراق خواسته است که تا زمان انتقال بازماندگان این کشتار امنیت آنان را تضمین کند.

بیشتر اعضای مجاهدین خلق که حدود سه هزار نفر می‌شوند هم‌اکنون در اردوگاه لیبرتی به‌سر می‌برند و منظر انتقال خود به آمریکا یا کشورهای اتحادیه اروپا هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016