دوشنبه 18 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمانو دولت جدید ایران را به همکاری با آژانس فراخواند

راديو زمانه ـ یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز دوشنبه ۱۸ شهریورماه (۹ سپتامبر) در نشست شورای حکام آژانس در وین با تیم جدید جمهوری اسلامی آشنا شد و در سخنانی خواهان همکاری دولت تازه ایران با آژانس شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آمانو در سخنان گشایش شورای حکام گفت: “با توجه به ماهیت و میزان اطلاعات معتبری که درباره احتمال ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای ایران در دسترس آژانس است، همچنان همکاری ایران با ما در زمینه رفع نگرانی‌های ما فوری و ضروری است.”



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یوکیا آمانو سه ماه پیش از تکرار مذاکرات بی‌نتیجه با ایران ابراز خستگی کرده بود اما این بار با روی کار آمدن دولت جدید حسن روحانی لحن حساب‌شده‌تری داشت.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که آژانس آماده است تا “به‌روشی سازنده با ایران تحت دولت جدید رئیس‌جمهور حسن روحانی، برای حل‌وفصل مسائل برجسته از طریق ابزارهای دیپلماتیک همکاری کند.”

وی بار دیگر از ایران خواست تا “بدون تاخیر”، “پاسخ اساسی” به پرسش‌های آژانس در مورد پایگاه نظامی پارچین ارائه دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مشکوک است که رژیم اسلامی انفجار هسته‌ای را در این پایگاه آزمایش کرده است اما حکومت ایران این موضوع را رد می‌کند و تاکنون با گذشت بیش از یک سال و نیم از درخواست آژانس برای بازدید از پایگاه پارچین به این تقاضا توجهی نکرده است.

مذاکرات هسته‌ای ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز ۲۷ سپتامبر در وین از سر گرفته خواهد شد.

دیپلمات‌های وین گفته‌اند ۳۵ کشور عضو شورای حکام آژانس که تا روز جمعه نشست دارند، قرار است به دولت جدید حسن روحانی فرصتی برای حل آشتی‌جویانه اختلافات را بدهند.

حسن روحانی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران را کاملا تغییر داده است. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که مسئول گفت‌وگوها با کشورهای ۱+۵ شامل آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان شده است، قرار است در پایان ماه سپتامبر جاری در نیویورک با کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مسئول گروه ۱+۵ دیدار و گفت‌وگو کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016