چهارشنبه 13 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ظريف: تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای با آژانس نهايی شده است

ايسنا ـ وزير امور خارجه با بيان اينکه سفر رييس جمهور به نيويورک قعطی شده است، گفت: قرار است رييس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، وزير امور خارجه در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با حمله به سوريه گفت: دفعه قبل هم گفتم اين تصميمی نيست که کنگره آمريکا بتواند قانونا برای جامعه بين‌المللی بگيرد و مرجع قانونی تصميم برای اينگونه اقدامات مشخص است.

ظريف در ادامه افزود: جمهوری اسلامی مواضع خود را اعلام کرده است و گفته‌ايم هرگونه اقدام نظامی در منطقه ما، هم با اصول حقوق بين‌المللی مغايرت دارد و هم بيرون بردن کار از چارچوب سازمان ملل متحد است و همينطور عواقب ناخواسته‌ای در منطقه خواهد داشت چون کسی که حمله می‌کند نمی‌تواند تمام عواقب را خودش کنترل کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ظريف با تاکيد براينکه ما استفاده از سلاح شيميايی را به عنوان قربانی همواره محکوم کرده‌ايم، افزود: به هيچ وجه نمی‌پذيريم که سلاح شيميايی در منطقه به کار رود و از طرف ديگر به هيچ وجه نمی‌پذيريم در منطقه‌ای که به شدت ملتهب است با استفاده از زور شرايط منطقه ملتهب‌تر شود و کمک به افراط و تندروی در منطقه شود و اختلافات درونی منطقه تشديد شود.

وی با اشاره به اينکه آقای اوباما به خاطر اينکه براساس دستور کار مقابله با جنگ وارد کاخ سفيد شد، گفت: باتوجه به اينکه اوباما همواره تلاش کرده است که جنگ‌های آمريکا را پايان دهد به نظر نمی‌رسد که تمايل داشته باشد وارد جنگ جديد شود و احساس می‌کنيم گروهی در منطقه ما و گروهی تندرو در آمريکا دامی را برای ايشان و متاسفانه همه منطقه ما گسترانده‌اند که درايت حکم می‌کند در اين دام گرفتار نشوند و همه کسانی که به آينده بهتر منطقه و دنيا فکر می‌کنند بايد تمام تلاششان را بکنند که از يک جنگ فاجعه‌آميز جديد جلوگيری شود.

وزير امور خارجه با بيان اينکه سفر رييس جمهور به نيويورک قعطی شده است گفت: قرار است رييس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند.

وی همچنين در پاسخ به اين پرسش در مورد فعاليت‌های ايران در جنبش عدم تعهد گفت: همکاران ما در دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد که در سازمان ملل متحد در نيويورک مستقر است مشغول رايزنی هستند چون موضع اصولی جنبش عدم تعهد مخالفت با استفاده از زور خارج از چارچوب منشور ملل متحد است.

ظريف در رابطه با برنامه کاری رييس جمهور در نيويورک گفت: مشغول برنامه‌ريزی برای کارهای رييس جمهور هستيم و ايشان يک جلسه سخنرانی در مجمع عمومی، يک سخنرانی در حوزه خلع سلاح هسته‌يی به عنوان رييس جنبش عدم تعهد دارند و همچنين در جلسه وزرای خارجه جنبش عدم تعهد سخنرانی خواهند کرد و بقيه برنامه‌ها شامل ديدار با ايرانيان مقيم ايران است و ساير ديدارها وبرنامه‌های خبری در حال طراحی و برنامه‌ريزی است.

وی در مورد درخواست وزير خارجه انگليس برای ملاقات با آقای روحانی گفت: ايشان درخواست کردند که ديدار کنند و ما آمادگی داريم در قالب احترام متقابل و منافع مشترک ديدار کنيم و بايد ديد از ديدار چه حاصل خواهد شد.

وزير امور خارجه در مورد تيم مذاکره کننده ايران با آژانس نيز گفت: فکر می‌کنم تصميم نهايی در مورد تيم مذاکره کننده توسط رييس جمهور نهايی شده است و دفتر ايشان ابلاغ خواهد کرد.

به گزارش ايسنا، وی در رابطه با وضعيت ديپلمات‌های ايرانی گفت: هيات کنسولی اعزام کرده‌ايم و دولت يمن قول داده است که اين موضوع را به صورت جدی پيگيری کنند و ان‌شاءالله در آينده نزديک خبرهای خوبی را داريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016