سه شنبه 19 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بروجردی: با پيشنهاد روسيه، گزينه نظامی برای حل بحران سوريه کمرنگ شده است

ايسنا ـ رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس پيش‌بينی کرد که با پيشنهاد روسيه در مورد نظارت جامعه جهانی بر تسليحات شيميايی، گزينه نظامی برای حل بحران سوريه حداقل به ميزان قابل توجهی سست شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



علاءالدين بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، در ارزيابی از پيشنهاد روسيه در مورد نظارت جامعه جهانی بر تسليحات و زرادخانه‌های شيميايی سوريه، گفت: هر گامی که منجر به عدم حمله به سوريه شود و مورد تاييد سوری‌ها نيز باشد مفيد به شمار می‌آيد.

وی ادامه داد: در شرايطی که فعلا سوری‌ها نظارت بر تسليحات شيميايی خود را پذيرفته‌اند و آمريکا نيز پذيرفته که نظارت نيز وجود داشته باشد ديگر بايد دست از حمله بردارد، آمريکايی‌ها به دنبال بهانه بودند تا به سوريه حمله نکنند.

رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس اضافه کرد: آمريکا موافقت کرده که اگر نظارت بر تسليحات شيمايی سوريه وجود داشته باشد حمله‌ای انجام نمی‌دهد، در واقع با توجه به مخالفت کنگره، رييس جمهور ايالت متحده به دنبال راه فراری برای حمله نکردن به سوريه بود چون جمع‌بندی نظر کنگره و شرايط طوری بود که اوباما به دنبال فرار از حمله نکردن به سوريه بود.

بروجردی پيش‌بينی کرد که با اين پيشنهاد روسيه گزينه نظامی برای حل بحران سوريه حداقل به ميزان قابل توجهی سست شود.

وی همچنين گفت که وقتی سوريه پيشنهاد نظارت بر تسليحات شيميايی را قبول دارد طبيعتا ايران نيز با اين پيشنهاد موافق است.

رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در پايان در مورد درخواست روسيه از سوريه برای پيوستن کامل به معاهده ممنوعيت سلاح‌های شيميايی گفت که مگر آمريکا عضو اين معاهده است که سوريه اين پيشنهاد را بپذيرد و عضو شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016