چهارشنبه 20 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه اوباما به رهبر جمهوری اسلامی

باراک اوباما رئيس جمهوری آمريکا در نامه ای به رهبر معظم انقلاب پيشنهاد تازه ای را برای بهبود روابط ميان دو کشور ارائه کرده است. اوباما در اين نامه تاکيد کرده است که واشنگتن تمايل دارد «صفحه تازه‌ای در روابط با تهران» با توجه به پيروزی حسن روحانی در انتخابات رياست جمهوری باز نمايد.

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - باراک اوباما رئيس جمهوری آمريکا در نامه ای به رهبر معظم انقلاب پيشنهاد تازه ای را برای بهبود روابط ميان دو کشور ارائه کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سرويس بين الملل انتخاب به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای «الحيات» چاپ لندن اين نامه توسط سلطان قابوس برای آيت الله خامنه‌ای ارسال شده است.

الحيات در اين باره نوشته است: نامه‌ای از سوی پادشاه عمان و از طرف اوباما برای رهبر جمهوری اسلامی ارسال شده است که در آن بر چهار محور تاکيد شده است. نخست ادای احترام واشنگتن به نتايج انتخابات رياست جمهوری در ايران، دوم ابراز آمادگی برای کاهش تحريم‌های اقتصادی اعمال شده عليه ايران، سوم تاکيد شديد بر اهميت تعامل مثبت ايران در گفت‌و‌گوهای هسته‌ای با کشورهای ۱+۵ و در‌‌ نهايت آمادگی آمريکا برای برقراری مذاکرات مستقيم با ايران است.

اوباما در اين نامه تاکيد کرده است که واشنگتن تمايل دارد «صفحه تازه‌ای در روابط با تهران» با توجه به پيروزی حسن روحانی در انتخابات رياست جمهوری باز نمايد.

بر اساس گزارش الحيات که در راديو فرانسه نيز بازتاب داشته، سلطان قابوس در سفر اخيرش به تهران در اين باره با رهبر معظم انقلاب به گفت‌و‌گو پرداخته و آيت الله خامنه‌ای تاکيد کرده که «آمريکا بايد رفتارش را در قبال ايران تغييردهد».

مقامات ايرانی هنوز درباره صحت و سقم اين نامه و پاسخ ايران اظهار نظری نکرده اند، ولی محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه جمهوری اسلامی در روزهای اخير پذيرفته بود که ميان ايران وآمريکا پيامهايی مبادله شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016