پنجشنبه 21 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چهارده ماه زندان برای سه فعال مدنی آذربايجان در دادگاه انقلاب مهاباد

خبرگزاری هرانا - رامين رضايی، علی هدايتی و يدالله دشتی سه فعال مدنی آذربايجانی به ترتيب به ۹۱ روز، ۵ ماه و ۶ ماه زندان محکوم شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، رامين رضايی به همراه علی هدايتی و يدالله دشتی، دوازدهم مرداد ماه سال جاری در شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد (آذربايجان غربی) و به رياست "احمد جوادی کيا" محاکمه شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نقی محمودی فعال حقوق بشر و وکيل دادگستری در اين رابطه به گزارشگر هرانا گفت: "رامين رضايی، علی هدايتی و يدالله دشتی در شعبه مذکور، به ترتيب به ۹۱ روز، پنج و شش ماه حبس تعزيری محکوم شده‌اند. طبق کيفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب تکاب، رامين رضايی به اتهام تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی، متهم شده بود."

وی در ادامه گفت: "مبنای صدور اين احکام از سوی جوادی کيا انجام فعاليت تبليغی به نفع گروه تجزيه طلب حرکت ملی آذربايجان و پانترکيسم (پانترکيست) و محتوای پيام‌های کوتاه ارسال شده توسط متهمين به شرح مندرج در گزارش ادارهٔ اطلاعات که بيانگر تعصبات قومی و تفکرات ناسيوناليستی (آن‌ها) است و اسناد طبقه بندی شدهٔ موجود در ادارهٔ اطلاعات عنوان شده است."

وی در پايان خاطرنشان کرد: "در حالی که گروه، حزب و يا سازمانی به نام و عنوان حرکت ملی آذربايجان و يا پانترکيسم (پانترکيست) وجود خارجی نداشته و صرفا تمايل افراد به مسائل ملی آذربايجان، می‌تواند موضوعی قابل طرح باشد."

گفتنی است، در طی اين دادگاه وکالت هر سه متهم را خانم فاطمه ستاری بر عهده داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016