شنبه 23 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"احتمال ديدار غيرمنتظره محمد جواد ظريف و جان کری"

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - المانيتور نوشت: انتظار می رود که محمد جواد ظريف وزير خارجه جديد ايران با کاترين اشتون مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا در نيويورک احتمالا در ۲۳ سپتامبر ديدار کند. با اين حال يک سخنگوی اشتون اين تاريخ را تاييد نکرد.

به گزارش سرويس بين الملل سايت خبری تيک Tik.ir، مسئولان غربی اميدوارند که اين دو مذاکره گر موفق به تعيين تاريخ و محل جديد برای ادامه مذاکرات ايران و پنج بعلاوه يک شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همين حال، قرار است که وزرای خارجه پنج بعلاوه يک در نيويوک و در ۲۶ سپتامبر در مورد ايران ديداری بايکديگر داشته باشند.

اکنون انتظار می رود که ايران در جلسه حضور پيدا نکند اما يک منبع احتمال تغيير پروسه را جدی دانست و گفت: بنابر انچه اشتون و ظريف تصميم می گيرند، جلسه تشکيل خواهد شد.

به گفته ی وزير خارجه ايران، او ديدارهايی به صورت جداگانه با ويليام هيگ وزير خارجه انگليس و سرگئی لاوروف وزير خارجه روسيه خواهد داشت اما هيچ ديداری با جان کری برنامه ريزی نشده است.

يک منبع غربی اشاره کرد که ممکن است جلسه ای در يکی از تالارها، آن هم به صورت برنامه ريزی نشده بين جان کری و ظريف رخ دهد اما چنين جلسه ای هنوز برنامه ريزی نشده است.

حسن روحانی رئيس جمهور ايران روز ۲۴ سپتامبر با حضور در نيويورک در سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد و کنفرانس مطبوعاتی در ۲۷ سپتامبر خواهد داشت.

اوباما صبح روز ۲۴ سپتامبر و روحانی عصر روز ۲۴ سپتامبر سخنرانی خواهند داشت. منابع امريکايی و ايران معتقدند که ديدار اين دو در اين زمان بعيد است.

المانيتور در ادامه نوشت: مقامات امريکايی از پختگی ديپلماتيک روحانی و ظريف شگفت زده شده اند اما نگرانند که تيم جديد ايران بسيار فهيم تر و زرنگ تر نسبت به سلف خود عمل کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016