یکشنبه 24 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی فراحی شانديز در سلول انفرادی و ممنوع الملاقات است

خبرگزاری هرانا - مهدی فراحی شانديز، زندانی سياسی زندان اوين از تاريخ ۲۶ مرداد ماه در سلول انفرادی بند ۲۰۹ اوين بصورت ممنوع الملاقات نگهداری می‌شود.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، مهندس مهدی فراحی شانديز که تا کنون چندين بار به اتهام‌های سياسی بازداشت شده است، در روز کارگر سال ۸۸ در پارک لاله تهران دستگيرشده وه‌مان شب ماموران وزارت اطلاعات خانه‌اش را جستجو و کليه مدارک، وسايل شخصی و کتب را ضبط کردند.

فراحی شانديز در پی اين دستگيری به ۹ ماه حبس محکوم شد که بيشتر آنرا درسلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ اوين گذراند و بهمن ماه ۸۸ از زندان آزاد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آخرين بار پس از مراجعات مکرر به دادگاه انقلاب برای گرفتن لوازم و مدارک توقيف شده‌اش (گذرنامه، شناسنامه، کارت ملی، کامپيو‌تر و...) با ممانعت آن‌ها از ورود به شعبه مورد نظر مواجه شد و پس از مقاومت، دستگير و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام توهين به رهبری و اخلال در نظم به ۳ سال حبس تعزيری محکوم شد.

مهدی فراحی شانديز که از دی ماه سال ۹۰ در بند ۳۵۰ زندان اوين به سر می‌برد، از روز ۱۵ ارديبهشت ماه ۹۱ در اعتراض به حبس و حصر غير قانونی رهبران جنبش سبز به مدت چند هفته در اعتصاب غذا بسر برد.

وی روز ۱۱ دی ماه سال ۹۱ به دنبال سر دادن شعارهای اعتراضی ۲۰ روز به انفرادی منتقل شد و پس ازپايان اين مدت به جای بند ۳۵۰ به اندرزگاه ۸ سالن ۱۰ که محل زندانيان عادی است انتقال داده شد.

يکی از نزديکان اين زندانی سياسی به گزارشگر هرانا گفت: "مهدی فراحی شانديز در سالن ۱۰ اندرزگاه ۸ نيز به اعتراض خود ادامه داده و در بهمن سال ۹۱ در بند ۲۴۰ در سلول انفرادی، جواد مومنی معاون اجرايی زندان و عباسی رئيس بند ۲۴۰ پس از خودداری شانديز برای نوشتن توبه نامه وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و دست او را شکستند و روز‌ها او را با دست شکسته در سلول‌‌ رها کردند. تا پايان سال ۹۱ را در سلول انفرادی گذراند و دوباره به اندرزگاه ۸ منتقل شد. در روز انتخابات رياست جمهوری به بند ۲۴۰ منتقل و باز مورد ضرب و شتم عباسی قرار گرفت که باعث آسيب ديدگی قفسه سينه او شد. بعد از گذشت تقريبا ۲ ماه در سلول انفرادی و در شرايط سخت و با درد قفسه سينه، کمردرد و پای زخمی، زندانی بود و در سلول‌های مجاور او نيز زندانی ديگری وجود نداشت و در سيستم کامپيوتری زندان نام او جز زندانيان اندرزگاه ۸ ثبت شده بود و علی رغم بودن در انفرادی روزهای چهارشنبه با خانواده‌اش ملاقات داشت."

وی در ادامه گفت: "مهدی از ۲۶ مرداد ماه به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ اوين منتقل شده و ممنوع الملاقات است. دليل عمده فشار بر مهدی فراحی شانديز، نافرمانی اعتراضی او نسبت به قوانين زندان است که شامل سردادن شعارهايی چون» زنده باد آزادی «و» مرگ بر ديکتاتور «و... و خودداری از حضور در آمارگيری زندان بوده است."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016