سه شنبه 12 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

با دخالت ماموران سپاه حسين رونقی از بيمارستان به زندان اوين بازگردانده شد

خبرگزاری هرانا - ساعت ۵ بعد از ظهر امروز پس از دستور دادستان، حسين رونقی‌ملکی در بيمارستان خمينی تهران بستری شد، اما با دخالت و توهين ماموران سپاه وی به زندان اوين بازگردانده شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، پس از صدور دستور دادستانی تهران مبنی بر بستری شدن حسين رونقی‌ملکی در بيمارستان، وی امروز در بيمارستان خمينی تهران بستری شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



يکی از نزديکان اين زندانی سياسی که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: "حسين رونقی را ساعت ۵ به بيمارستان آوردند اما بعد از مدتی ماموران سپاه به بيمارستان رفته و با بی احترامی و اهانت به پدرو مادر حسين و خود حسين او را به زندان برگرداندند. خانواده حسين اعلام کردند که دستور دادستان است اما ماموران حتی به دادستان هم اهانت کردند."

اين وبلاگ نويس زندانی که به ۱۵ سال زندان محکوم شده در زندان دچار بيماری حاد کليوی توام با خونريزی شد.

وی مدتی را برای درمان به مرخصی فرستاده شد، اما در آستانه انتخابات رياست جمهوری درمان وی نيمه تمام مانده و به زندان اوين فراخوانده شد.

حسين رونقی در اعتراض به بی‌توجه مسئولين به اوضاع جسمانی‌اش و احضارش به زندان وناتمام ماندن روند درمانی‌اش دست به اعتصاب غذای مجدد زد و در پی اين اعتصاب ۲۶ روزه اوضاع جسمانيش رو به وخامت گذاشت.

گفتنی است در پی اعتصاب غذای اين زندانی سياسی "زليخا موسوی" مادر وی نيز دست به اعتصاب غذا زد. مادر حسين رونقی که در اعتراض به شرايط وخيم فرزندش و عدم رسيدگی پزشکی به وی در پانزدهمين روز اعتصاب غذا به سر می‌برد نيز در شرايط جسمی مناسبی نمی‌باشد.

در روزهای اخير تعداد زيادی از شخصيت‌ها و فعالين حقوق بشر طی بيانيه‌هايی از حسين رونقی ملکی و مادرش زليخا موسوی درخواست کرده‌اند به منظور حفظ سلامتی اعتصاب غذای خود را بشکنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016