دوشنبه 25 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حميد اسلامی و رحمان وفايی ۲ تن از شهروندان بهايی ساکن شيراز، به ۳ سال حبس تعزيری محکوم شدند.

کيهان نوين: اين ۲ شهروند بهايی در تاريخ ۲۴ تير ۹۱ توسط مامورين وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی دستگير شدند. اسلامی و وفايی در سال ۹۱ توسط خشتی بازپرس شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب به اتهام تبليغ و عضويت در گروه غيرقانونی برای بر هم زدن امنيت ملی تفهيم اتهام شدند.

پس از ۷ ماه بلاتکليفی و به تعويق افتادن جلسات دادگاه، در تاريخ ۱ بهمن ۹۱ اولين جلسه دادگاه آنان برگزار شد. و جلسه دوم دادگاه توسط قاضی رشيدی پور برای ۱ اسفند ماه ۹۱ تعيين شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


و در نهايت با پيگيری های خانواده متهمين و وکيل ايشان محمود طراوت روی، ۳ سال حبس تعزيری به آنان ابلاغ گرديد. و با اعتراض به اين حکم، تاريخ ۳۱ مرداد ۹۲ برای تشکيل جلسه دادگاه تجديد نظر با حضور وکيل پرونده تعيين شد.

جلسه تجديد نظر در اين تاريخ تشکيل و پس از ۲ ساعت، با استناد به ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی به عنوان عضويت در گروه های غير قانونی، اتهام آنها تغيير يافت.

ديروز ۲۳ شهريور ۹۲ حکم ۳ سال حبس تعزيری ابقا و به وکيل آنها ابلاغ شد.

اين در حالی است که اسلامی و وفايی به همراه ديگر اقليت های مذهبی، در بند عبرت زندان عادل آباد شيراز در شرايط نامناسب نگهداری می شوند.

در پی انتشار اخبار عجيب يورش گارد زندان و تراشيدن سبيل دراويش زندانی، همه زندانيان بند عبرت نزديک به ۲ هفته از داشتن تماس تلفنی محروم هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016