چهارشنبه 3 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روحانی در ديدار وزير امور خارجه آلمان: تحريم ها غير قانونی و غير انسانی است

ايرنا ـ تهران- رييس جمهوری اسلامی ايران در ديدار گيدو وستروله وزير امور خارجه آلمان که در محل اقامت دکتر روحانی انجام شد، گفت: تحريم ها غير قانونی و غير انسانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحانی در اين ديدار با تبريک انتخاب پيروزی انتخاباتی حزب آنگلا مرکل در آلمان، از توسعه روابط تاريخی و سنتی ايران و آلمان ابراز خرسندی کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



روحانی به روابط اقتصادی دو کشور نيز اشاره و اظهار اميدواری کرد: روابط دوجانبه ايران و آلمان در عرصه‌های مختلف به ويژه در زمينه های اقتصادی بيش از گذشته توسعه يابد.

رييس جمهوری با اشاره به نقش مهم آلمان در مذاکرات هسته‌ای نيز گفت: اميدوارم که آلمان در حل و فصل مسايل هسته‌ای ايران نقش موثری ايفا کند.

وی آمادگی جمهوری اسلامی ايران برای اطمينان بخشی به ملل ديگر در مورد مسايل هسته ای ايران را اعلام و تصريح کرد: ما مخالف تحريم‌های ظالمانه و يکجانبه هستيم، چرا که اين تحريم‌ها غيرقانونی و غيرانسانی است.

رييس جمهوری ادامه داد: ما در مذاکرات ۵+۱ بايد فعال‌تر باشيم تا اين موضوع زودتر به نتيجه برسد که ظاهراً در طرف اروپايی هم اراده لازم وجود دارد.

روحانی همچنين ضمن ابراز نگرانی از بحران سوريه بر لزوم تلاش برای برچيده شدن سلاح شيميايی و کشتار جمعی از منطقه تاکيد کرد.

رييس جمهوری تصريح کرد: بنده در مورد سوريه از تبليغات سخن نمی‌گويم. من از سرهای بريده و بدن‌های پاره‌ پاره‌ای سخن می‌گويم که به اسم دين، قربانی شده‌اند.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی رياست جمهوری، وزير امور خارجه آلمان نيز در اين ديدار با قدردانی از سخنان دکتر روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: رويکرد شما بسيار سازنده بود.

وی روابط دوجانبه بويژه در زمينه تجاری ايران و آلمان را گسترده و قديمی دانست و افزود: آلمان به عنوان يک کشور تجاری تحريم را دوست ندارد.

گيدو وستروله مذاکرات آينده گروه ۱+۵ با ايران را اميدوارکننده دانست و اضافه کرد: آلمان خواستار کاهش و انعطاف‌پذيری تحريم‌ها بوده و ما به دنبال راه حل سياسی و ديپلماتيک در اين موضوع هستيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016