پنجشنبه 4 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گفت‌وگوی حسن روحانی با روزنامه واشنگتن پست

ندای آزادی : دکتر روحانی رييس جمهوری اسلامی ايران در گفتگوی اختصاصی با روزنامه آمريکايی واشنگتن پست، به سوالات خبرنگار اين روزنامه در خصوص موضوعات مختلف از جمله مسائل هسته ای ايران، روابط بين ايران و آمريکا و تحولات سوريه پاسخ داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به گزارش پايگاه اطلاع رسانی رياست جمهوری، رييس جمهور در اين مصاحبه که در محل اقامت ايشان انجام شد، در خصوص مسائل هسته ای ايران گفت: دولت بر آن است که مذاکرات هسته ای خود را تا مرحله تحقق خواسته قانونی و به حق ملت و تا پايان به پيش ببرد، بر اين اساس دولت مذاکره هسته ای را به وزارت امور خارجه واگذار کرده است.

دکتر روحانی گفت: اگر غرب به همه حقوق قانونی اذعان کند و غنی سازی را در خاک ايران بپذيرد، به اعتقاد من شفافيت سازی ايران بر اساس مقررات و قوانين بين المللی مشکلی نخواهد داشت.

رييس جمهور در خصوص تحولات سوريه گفت: همه بايد کمک کنيم مشکلات سوريه حل و فصل شود.

دکتر روحانی در پاسخ به سوالی در خصوص حضور جمهوری اسلامی ايران برای حل و فصل مناقشات منطقه ای از جمله سوريه در سطح بين المللی گفت: در همه مذاکرات از جمله «ژنو ۲» اگر بدون شرط باشد، جمهوری اسلامی ايران حضور خواهد داشت.

رييس جمهور گفت: در سوريه آنچه مسلم است اين است که سلاح شيميايی در اين کشور به کار رفته و مشخص نيست چه گروهی اين سلاح را به کار برده است، اما کاربرد سلاح از هر طرف که باشد به شدت محکوم است و ما که قربانی اين سلاح هستيم به خوبی بر ابعاد و آثار غيرانسانی آن واقفيم.

وی همچنين از اينکه دولت سوريه به کنوانسيون منع سلاح هسته ای پيوسته است، ابراز خشنودی کرد.

رييس جمهور در پاسخ به سوالی در مورد رابطه بين ايران و آمريکا گفت: اصل ا ين کار که ما بين ايران و آمريکا تنش ها را کاهش دهيم از ديد دولت تدبير و اميد کار درست و مثبتی است.

دکتر روحانی با اشاره به اينکه بی اعتمادی زيادی بين دو دولت وجود دارد، گفت: از ديد دولت و ملت ايران، دولت آمريکا و سياست های اين کشور در کل منطقه از جمله ايران اشتباه بوده است.

رييس جمهور با بيان اينکه همه تلاش و انرژی دولت اين است که از راه ديپلماتيک و مذاکره، مساله هسته ای را حل و فصل کند، گفت: تصميم دولت، بعد از حل و فصل مسائل هسته ای در خصوص ساير موضوعات مورد نظر دو کشور طی مذاکرات مبتنی بر معيارهای مشخص قانونی و رعايت حقوق ملت بزرگ ايران، قابل انجام است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016