پنجشنبه 4 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فارس: سی‌ان‌ان سخنان روحانی درباره هولوکاست را تحريف کرد

شبکه خبری سی‌ان‌ان که اخيرا با رئيس جمهوری کشورمان در نيويورک مصاحبه کرده است بخشی از سخنان وی را تحريف کرده است.

خبرگزاری فارس: سی‌ان‌ان سخنان روحانی درباره هولوکاست را تحريف کرد+فيلم

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه خبری سی‌ان‌ان پس از سخنرانی دکتر حسن روحانی در شصت و هشتمين مجمع عمومی سازمان ملل با وی مصاحبه کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کريستين امان‌پور خبرنگار اين شبکه آمريکايی نظر روحانی درباره هولوکاست را پرسيد که وی اينگونه پاسخ داد:

من قبلا گفتم که من تاريخ دان نيستم و ابعاد حوادث تاريخی را تاريخ دانان بايد تبين کنند، بيان کنند و توضيخ بدهند. اما به طور کلی هرگونه جنايتی که در تاريخ عليه بشريت اتفاق افتاده باشد و از جمله جنايتی که نازی ها انجام دادند چه در مورد يهوديان و چه در مورد غير يهوديان از نظر ما کاملا محکوم است همانطور که امروز هم اگر جنايتی انجام شود عليه هر ملتی يا هر دينی يا هر قوميتی يا هر اعتقادی، ما آن جنايت و نسل کشی را محکوم می کنيم بنابراين کار نازی ها محکوم است بنابراين ابعادی که شما می گوييد به عهده مورخين و محققين است که آن ابعاد را روشن کنند. من محقق تاريخی نيستم.

اما سی‌ان‌ان در اقدامی خلاف اخلاق رسانه‌ای و در جهت تامين منافع رژيم صهيونيستی در پايگاه خبری خود ترجمه سخنان رئيس جمهور کشورمان را تحريف کرده و واژه «هولوکاست» را اضافه کرده و مواردی را که آقای روحانی به هيچ وجه بيان نکرد به آن افزوده و اينگونه نوشته است که: من قبلا گفتم که من تاريخ دان نيستم اما وقتی صحبت از ابعاد هولوکاست به ميان می‌آيد، اين تاريخ دانان هستند که بايد درباره آن نظر بدهند.

سی‌ان‌ان همچنين بخش ديگری از پاسخ روحانی در همين زمينه را اينگونه ترجمه کرده که در اصل چنين چيزی به زبان وی جاری نشده است: هر گونه جنايتی که آنها عليه يهوديان انجام داده‌اند ما محکوم می‌کنيم، گرفتن جان انسان در خور سرزنش است.

مخاطبان گرامی همچنين می‌توانند برای ديدن توضيح کامل درباره اين شيطنت رسانه‌ای سی‌ان‌ان اينجا کليک کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016