یکشنبه 7 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بانک مرکزی: کاهش ۴ ميليون دلاری رشد دارايی‌ها

ميزان تغيير ذخاير بين‌المللی کشور بنا به اعلام بانک مرکزی در نه ماهه سوم سال ۹۱ ، هشت هزار و ۸۱ ميليون دلار افزايش يافت که نسبت به ۹ ماهه سال ۹۱، چهار ميليون دلار کاهش يافته است.

به گزارش خبرنگار بانک خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، ذخاير بين‌المللی ايران در سه ماهه اول سال ۹۱ بيش از سه ميليارد و ۸۷۰ ميليون دلار و در شش ماهه همين سال سه ميليارد و ۱۳۳ ميليون دلار افزايش يافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين ذخاير در پايان آذرماه هشت ميليارد و ۸۱ ميليون دلار افزايش يافته است.

همچنين ذخاير بين المللی ايران در شش ماهه اول سال ۹۰ ، سه ميليارد و ۹۶۲ ميليون دلار و در ۹ ماهه همان سال ۱۲ ميليارد و ۸۰۰ ميليون دلار افزايش يافته است.

بنابراين مقايسه ميزان تغيير در ذخاير بين المللی در ۹ ماهه ۹۱ با ۹ ماهه سال ۹۰ نشان از کاهش حدود چهار ميليون دلاری رشد ذخاير بين المللی دارد.

بر اين اساس ذخاير بين المللی ايران در ۱۲ ماهه منتهی به سال ۹۰ ، ۲۱ ميليارد و ۴۳۶ ميليون دلار افزايش يافته است. اين شاخص در سال ۱۳۸۹ منفی ۹۴۷ ميليون دلار، سال ۱۳۸۸ منفی هفت ميليارد و ۲۶۸ ميليون دلار و در سال ۱۳۸۷ معادل هشت ميليارد و ۲۲۹ ميليون دلار گزارش شده است.

بانک مرکزی در اين گزارش تغيير در دارايی‌های خارجی را به استثنای ارزهای تهاتری و بدون در نظر گرفتن تغييرات نرخ ارز محاسبه کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016