چهارشنبه 3 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تعطيلی ۸۰ درصد واحد‌های توليدی چهار محال و بختياری ظرف ۸ سال

ايلنا ـ يک فعال کارگری در شهر کرد با اعلام تعطيلی ۸۰ درصدی واحدهای توليدی مستقر در شهرک‌های صنعتی اين شهرستان طی هشت سال اخير، خواستار احياء صنايع استان چهار محال بختياری در دولت يازدهم شد.

«عبدالله رئيسی» با اشاره به تعطيلی بيش از دو سوم از واحدهای توليدی استان به سبب سياست‌های اقتصادی دولت گذشته، با ذکر چند نمونه‌ به ايلنا گفت: کارخانه چينی همگام، شادکام، دريش، جنات، چينی سحر، پيچ مهره و... از جمله واحدهای بزرگ در حال توسعه‌ بودند که طی هشت سال گذشته به سبب سياست گذاری‌های غلط اقتصادی تعطيل و کارگران‌شان بيکار شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دبير خانه کارگر شهر کرد افزود: دليل تعطيل شدن اين واحد‌ها، کمبود نقدينگی، عدم فروش محصولات و گران بودن مواد اوليه و در ‌‌‌نهايت سوء مديريت است که باعث بيکاری تعداد زيادی از کارگران شاغل در اين استان محروم شده است.

اين فعال کارگری با بيان اينکه آمارسازی‌های دولتی صحت نرخ اشتغال را زير سئوال برده است، اظهار کرد: صرف نظر از آمار، آنچه مشهود است، علاوه بر بيکاری کارگران شاغل، ايجاد اشتغال در واحد‌های صنعتی نيز با کاهش روبرو بوده بطوری که هم اکنون واحد‌های صنعتی با کمترين ظرفيت نيروی کار فعال‌اند.

وی مهم‌ترين عامل بالا رفتن نرخ بيکاری در اين شهر را بازگشت مهاجران فعال در کشور‌های عربی حوزه خليج خليج فارس عنوان کرد و افزود: حدود ۴۰ درصد از نيروی کار صنعتی و خدماتی اين استان قبل و بعد از انقلاب با هدف کسب درآمد بيشتر به کشورهای عربی حوزه خليج فارس مهاجرت کرده بودند که به دليل رکود اقتصاد اين کشورها اکنون به شهرشان بازگشته‌اند و به جمعيت جويای کار استان افزوده شده‌اند.

اين فعال کارگری در بخش ديگری از سخنان خود به جمعيت ۶۰ درصدی روستائيان استان چهار محال و بختياری اشاره کرد و گفت: حدود ۳۵ درصد از اين جمعيت در بخش دامداری فعاليت دارند اما توجهی به مشکلات دامداران نمی‌شود.

عبدالله رئيسی همچنين حفظ فرصت‌های شغلی موجود را مهم‌تر از ايجاد شغل دانست و در خاتمه اظهار داشت: چنانچه در خصوص رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان چهار محال بختياری اقدامی صورت نگيرد، استمرار اين وضعيت باعث وخيم‌تر شدن شرايط اقتصادی کارگران خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016