دوشنبه 8 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روحانی دستور بررسی پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا را صادر کرد

بی بی سی ـ اکبر ترکان، سرپرست شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور می‌گوید که حسن روحانی رئیس جمهوری برای حل مشکل رفت و آمد ایرانیان مقیم آمریکا، دستور بررسی موضوع برقراری خط پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا را صادر کرده است.

آقای ترکان امروز دوشنبه ۸ مهر (۳۰ سپتامبر) در دیدار با مدیران دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت که رئیس جمهوری بر "افزایش خدمت رسانی به تمامی ایرانیان در سراسر کره خاکی" تاکید کرده و از این رو "لازم است دبیرخانه در اسرع وقت نسبت به بررسی قوانین و مقررات مربوطه و ارایه لایحه اصلاحی برای رفع کلیه موانع و محدودیت های پیش روی ایرانیان اقدام کند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سه ماه پیش و در آخرین روزهای دولت محمود احمدی‌نژاد، علی اکبر صالحی وزیر خارجه وقت ایران درباره برقراری پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا گفته بود: "از ایجاد خطوط پروازی میان ایران و آمریکا استقبال می‌کنیم و مشکلی با این موضوع نداریم."

او گفته بود: "جمعیت زیادی از ایرانیان در کشور آمریکا زندگی می‌کنند و برقراری پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا می‌تواند به افزایش رفاه حال آنها کمک کند."

در همان زمان گفته شد برای برقراری این پرواز تفاهم‌نامه ای آماده شده تا به امضای ایران ایر و خط هوایی دلتا که مقر آن در آتلانتای آمریکاست برسد.

آخرین پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا روز ۷ نوامبر سال ۱۹۷۹ انجام شد که بوئینگ ۷۴۷ اس‌پی هما در فرودگاه جان اف کندی نیویورک فرود آمد.

روز بعد دولت آمریکا مسیر پرواز هما را در حالی که برای فرود آماده می‌شد به فرودگاه مونترال تغییر داد و اعلام کرد به دلیل تنش‌های ایجاد شده در روابط دو کشور به دلیل اشغال سفارت آمریکا، هواپیماهای ایرانی حق فرود در فرودگاه‌های آمریکا را ندارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016