سه شنبه 16 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نگرانی نسبت به وضعيت جسمی هانی يازرلو در بند ۳۵۰ اوين

خبرگزاری هرانا - دکتر هانی يازرلو، زندانی سياسی محبوس در بند ۳۵۰ اوين، که تاکنون دوبار عمل جراحی قلب باز انجام داده، نياز به مراقبت‌های پزشکی در مراکز درمانی مجهز خارج از زندان دارد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، اين زندانی سياسی در مرداد ماه سال جاری سه مرتبه جهت آزمايشات پزشکی به بيمارستان مدرس تهران منتقل شد.

وی که قرار بود برای تکميل آزمايش‌های پزشکی و پيگيری درمان خود روز ۲۳ شهريور ماه به بيمارستان اعزام شود پس از آنکه با اصرار زندانبانان اوين مبنی بر پوشيدن لباس زندان و دستبند و پابند مواجه شد، از ادامهٔ درمان انصراف داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از بستگان اين زندانی سياسی به گزارشگر هرانا گفت: "هانی يازرلو آخرين عمل جراحی قلب باز خود را، ۱۰ سال پيش انجام داده است. با توجه به اينکه عمر رگ‌های پيوند شده ۱۰ سال است، به همين دليل وی بايد تحت مراقبت پزشک متخصص قلب قرار گرفته و در صورت لزوم مجددا جراحی قلب باز روی وی صورت گيرد."

اين منبع در ادامه گفت: "زمانی که وی در منزل بود هميشه دستگاه فشار خون در کنارش بود ولی مسئولين بند ۳۵۰ در بدو ورود هانی يازرلو دستگاه فشار خون را از وی گرفته و حاضر به تحويل آن نشدند. اين درحالی است که فشار خون ايشان در نوسان است و نياز مبرمی به اين دستگاه دارد."

اين منبع مطلع در پايان خاطرنشان کرد: "اين زندانی سياسی نياز به مراقبت ويژه در بيمارستان‌های مجهز دارد و بايد در بيمارستان بستری شده و يا به مرخصی درمانی اعزام شود."

آقای يازرلو در اردی‌بهشت ماه سال ۹۱ به اتهام "تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی" و "اجتماع و تبانی بر عليه امنيت کشور" در شعبهٔ ۲۶ دادگاه انقلاب از سوی قاضی پيرعباسی به ۱ حبس تعزيری و ۱۵ سال تبعيد به ايرانشهر محکوم شده بود که اين حکم در شعبهٔ ۳۶ دادگاه تجديد نظر به رياست قاضی زرگر به ۱ سال زندان در مشهد و ۱۵ سال نفی بلد به اين شهر، تغيير پيدا کرد.

گفتنی است وی که در شرايط نامناسب جسمی به سر می‌برد، در اواخر اردی‌بهشت ماه سال جاری از سوی ماموران بازداشت و برای اجرای حکم به بند ۳۵۰ زندان اوين تحويل داده شد.

اين فعال سياسی طی ۵ دههٔ اخير ۵ بار بازداشت شده که ۲ بار آن مربوط به پيش از انقلاب بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016