سه شنبه 16 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش برنامه بيست و پنجمين سالگرد قتل عام زندانيان سياسی تابستان ٦٧ (با عکس)، حاميان مادران پارک لاله - دورتموند

به مناسبت يادمان جان باختگان راه آزادی بيست و پنجمين سالگرد قتل عام زندانيان سياسی تابستان ٦٧, روز شنبه پنجم اکتبر ٢٠١٣, مراسمی از طرف کتاب آيدا در شهر بوخوم آلمان برگزار گرديد.

اين برنامه با خوش آمد گويی و سخنان عباس قيائی از طرف کتاب آيدا در مورد کشتار دهه شصت, قتل عام زندانيان سياسی تابستان ٦٧ آغاز گرديد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بعد از افتتاح برنامه, فاطمه رضائی از حاميان مادران پارک لاله -دورتموند, صحبت های خود را با تقاضای يک دقيقه سکوت به ياد همه جان باختگان سی و چهار سال گذشته در ايران و به ياد همه مادران و پدران دادخواه و آسيب ديده ای که ديگر در قيد حيات نيستند, شروع کرد.

رضائی در اين برنامه به گوشه ای از فعاليت های مادران پارک لاله و حاميان آنان در سراسر جهان در مورد امر دادخواهی, فعاليت عليه فراموشی برای جلو گيری از تکرار جنايات سی و چهار سال گذشته و کشتار تابستان ٦٧ پرداخته و با مطرح کردن تعدادی از سوالات منصوره بهکيش که در دادنامه خود بعد از انتخابات رياست جمهوری سال ٩٢ نوشته است و مسوولان را در پاسخ گويی مورد خطاب قرار می دهد , صحبت های خود را ادامه می دهد.

او با تاکيد بر سه خواسته مادران پارک لاله, لغو مجازات اعدام - آزادی تمامی زندانيان سياسی /عقيدتی و محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنايت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی, حمايت و پشتيبانی از مادران دادخواه را تا رسيدن به روز دادخواهی و تشکيل دادگاه های حقيقت ياب, محاکمه جنايتکاران و به رسميت شناختن کشتار سال ٦٧ به عنوان " جنايت عليه بشريت " در دادگاه بين المللی کيفری, امری ضروری برای پيشبرد امر دادخواهی مطرح کرد.

در قست بعدی برنامه, مهدی اصلانی از شاهدان " کشتار ٦٧ " و نويسنده کتاب خاطرات زندان " کلاغ و گل سرخ " به شرح خاطرات خود از زندان پرداخت, شنيدن اين خاطرات و اين جنايات فضای بسيار سنگينی در بين حاضران ايجاد کرد. بعد از اتمام سخنرانی ها, جلسه پرسش و پاسخ بر گزار شد.

در آخرين قسمت برنامه, عباس قيائی رقصنده" رقص تاتری " با رقص حالات " دست بسته , دست باز" تحسين و تاثر همه بينندگان را با به تصوير کشيدن زندگی يک زندانی و اسارت يک انسان بر انگيخت .

در اين برنامه حاميان مادران پارک لاله - دورتموند با بر پايی ميز خبر رسانی به مناسبت "روزجهانی مبارزه عليه مجازات اعدام " دهم اکتبر و با جمع آوری امضاء برای لغو مجازات اعدام در ايران شرکت داشتند.

گزارش : حاميان مادران پارک لاله - دورتموند


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016