پنجشنبه 18 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آزادی يک زندانی سياسی کرد از زندان ديزل آباد کرمانشاه

آژانس خبری موکريان - سرويس حقوق بشر - به دنبال آزادی جمعی از زندانيان سياسی، اولين زندانی سياسی کرد از زندان ديزل آباد کرمانشاه آزاد شد.

بر اساس گزارش آژانس خبری موکريان روز شنبه ۱۳ مهرماه ۱۳۹۲ "حمزه سبحانی" که نيمی از دوران حبس شش ساله‌اش باقی مانده بود، آزاد شد.

برپايه گزارش خبرنگار موکريان، "حمزه سبحانی" فرزند محمد و ساکن شهرستان جوانرود است که در اواسط تيرماه ۸۹ بازداشت و پس از يکماه با تمديد قرار بازداشت موقت به زندان ديزل آباد کرمانشاه منتقل شد. پس از آن "سبحانی" به اتهام عضويت و تبليغ به نفع يکی از گروه های مخالف نظام از طرف دادگاه انقلاب جوانرود در مجموع به ۶ سال حبس تعزيری محکوم گرديد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرنگار خبرگزاری موکريان در کرمانشاه در ادامه گزارش خود می افزايد، اين زندانی سياسی کرد با استفاده از آزادی مشروط از زندان آزاد شده، طوريکه دادگاه انقلاب جوانرود چندی پيش طی حکمی اين فعال سياسی را با استناد به "ماده ۶ قانون اصلاح پاره ای از قوانين دادگستری" تخفيف مجازات داده و در نهايت "سبحانی" به شرط عدم ارتکاب جرم کيفری در مدت ۵سال، از زندان ديزل آباد کرمانشاه آزاد شده است.

شايان ذکر است که رئيس قوه‌ قضائيه روز چهارشنبه ۱۰ مهرماه سال جاری در جمع مسوولان عالی قضايی از برخی اظهار نظرها و تحليل‌ها در خصوص آزادی برخی زندانيان سياسی انتقاد کرد. وی گفت که عفو و آزادی "محکومان امنيتی" به علت باز شدن فضای کشور در اثر نتيجه انتخابات رياست جمهوری، تحليل ‌نادرستی است.

صادق لاريجانی همچنين افزود که روند عفو و آزادی محکومان از سوی قوه ‌قضاييه روندی قانونی و مستمر بوده و موضوع جديدی نيست و آزادی های اخير ربطی به نتيجه انتخابات ندارد.

با اين حال آزادی جمعی از زندانيان سياسی، باعث شده جريان‌های تحول خواه و گروه‌های مدافع حقوق بشر از اين اقدام ابراز خوشنودی و آن را آغاز احتمالی تغيير فضای امنيتی ارزيابی کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016