شنبه 20 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيا ظريف و کری در مذاکرات ژنو حضور پيدا می کنند؟

کروکر گفت: احتمال دارد که مذاکره کنندگان ايران در ژنو همانطور که در نيويورک بيان داشتند بگويند که به دنبال سلاح هسته ای نيستند. اين بر حق آنان به دستيابی به انرژی صلح اميز هسته ای و حق غنی سازی تاکيد دارد.

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - المانيتور نوشت: رايان کروکر سفير سابق آمريکا در عراق و افغانستان خواستار پايين آوردن انتظارات از طرح ايران در ژنو شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سرويس بين الملل «انتخاب»، وی گفت: درحاليکه علاقمندم که فکر کنم مذاکرات پنج بعلاوه يک و ايران منجر به پيشنهادی بسيار خوب از سوی ايران می شود اما با توجه به سابقه ی اين مذاکرات و و تلاش های چندگانه ديپلماتيک، من بيش از حد خوش بين نيستم.

کروکر اضافه کرد: احتمال دارد که مذاکره کنندگان ايران در ژنو همانطور که در نيويورک بيان داشتند بگويند که به دنبال سلاح هسته ای نيستند. اين بر حق آنان به دستيابی به انرژی صلح اميز هسته ای و حق غنی سازی تاکيد دارد.

اين ديپلمات مشهور آمريکايی اضافه کرد: اگر مذاکرات فراتر از اين بحث ها برود، من به شدت غافلگير می شوم.

کروکر گفت که او معتقد است که پيشرفت بيشتر با گفتگو مستقيم ظريف و جان کری اتفاق می افتد.

سفير سابق آمريکا در عراق و افغانستان بيان داشت: با توجه به تجربه ام در مذاکرات با ايرانيان، دريافتم که اگر واقعا بخواهيم به پيشرفتی برسيم بايد راهی برای گفنگوهای دوجانبه و رو در رو بيابيم.

وی ادامه داد: آن زمان است که پيشرفت واقعی اتفاق می افتد. بنابراين بايد تلاش کنيم که ديدارهای مشابهی بين کری و ظريف ادامه پيدا کند و تعامل دوجانبه تدوام پيدا کند.

المانيتور در ادامه نوشت: جان کری وزير خارجه آمريکا پس از ترک افغانستان به پاريس و لندن خواهد رود و انتظار نمی رود که در ژنو حضور پيدا کند.

يک مقام ارشد آمريکايی در اين رابطه بيان داشت: جان کری در مذاکرات ژنو حضور پيدا نخواهد کرد.

همچنين ظريف وزير خارجه ايران تنها در نشست صبح ايران و پنج بعلاوه يک در ۱۵ اکتبر حضور پيدا می کند تا بسته پيشنهادی ايران را ارائه دهد. پس از آن او تمام مسئوليت را بر عهده عباس عراقچی خواهد گذاشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016