یکشنبه 21 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کاهش حکم عماد بهاور از ۱۰ سال به ۷ سال حبس تعزيری

خبرگزاری هرانا - وکيل‌مدافع عماد بهاور از کاهش محکوميت موکلش از ۱۰ سال به ۷ سال حبس خبر داد و گفت: "حکم صادره قطعی است."

فريده غيرت در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: "موکلم در سال ۸۹ به اتهامات تبليغ عليه نظام و اقدام عليه امنيت و عضويت در نهضت آزادی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۱۰ سال حبس و ۱۰ سال محروميت از حقوق اجتماعی محکوم شد."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: "حکم دادگاه بدوی از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجديدنظر تاييد شد و ما برای حکم صادره تقاضای ادعاده دادرسی کرديم و پرونده به شعبه ۳۱ ديوان عالی کشور ارجاع شد. شعبه‌ مذکور بعد از رسيدگی به پرونده، اعتراض را وارد دانست و حکم را نقص و به شعبه هم‌عرض ( شعبه ۳۶ دادگاه تجديدنظر مستقر در دادگاه انقلاب) ارسال کرد."

غيرت خاطرنشان کرد: "پرونده در شعبه ۳۶ دادگاه تجديدنظر مورد رسيدگی قرار گرفت و محکوميت موکل از ۱۰ سال به ۷ سال حبس تقليل پيدا کرد و رای صادره قطعی است. البته در حکم موکل درباره ۱۰ سال محروميت از حقوق اجتماعی تغييری ايجاد نشده است."

اين وکيل دادگستری اظهار کرد: "با توجه به اينکه موکل نزديک به ۴ سال است که در زندان بسر می‌برد، می‌توانيم برای وی تقاضای آزادی مشروط کنيم."

عماد بهاور، در ۲۲ اسفند ۸۸ بازداشت و از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۱۰ سال حبس تعزيری محکوم شد. وی بيش از ۳ و نيم سال است که در بند ۳۵۰ زندان اوين به سر برده و در اين مدت تنها چند روز در نوروز ۹۲ به مرخصی آمده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016