یکشنبه 21 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادگاه بهروز آلخانی، زندانی سياسی محکوم به اعدام مجدداً به تاخير افتاد

خبرگزاری هرانا - دادگاه تجديد نظر بهروز آلخانی، زندانی سياسی محکوم به اعدامِ محبوس در زندان مرکزی اروميه، مجدداً به تاخير افتاده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، طی ماه گذشته، دادگاه بهروز آلخانی، زندانی سياسی که به اتهام محاربه از طريق همکاری موثر با حزب حيات آزاد کردستان (پژاک) و مشارکت در قتل دادستان خوی، از سوی شعبه‌ی يک دادگاه انقلاب شهر اروميه به اعدام محکوم شده بود؛ برای دومين بار به تاخير افتاد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بهروز آلخانی فرزند فارس، متولد سال ۱۳۶۴، شهروند کُرد ساکن سلماس، در تاريخ ۷ بهمن ماه سال ۸۸ توسط نيروهای وزارت اطلاعات در شهر سلماس بازداشت و نزديک به ۱۹ ماه را در بازداشتگاه‌های امنيتی شهر سلماس، خوی و اروميه به سر برده و مورد شکنجه‌‌ی فيزيکی و روحی قرار گرفته است. وضعيت اين زندانی سياسی به نحوی است که هم‌اکنون و به دليل فشارهای وارده در طی ۱۹ ماه حبس در سلول‌های انفرادی، دچار اختلالات روانی مرتبط با حضور بلند مدت در سلول انفرادی شده و وضعيت سلامت‌اش وخيم است؛ اين در حاليست که به دليل حساسيت پرونده، مسئولان زندان از اعزام او به بيمارستانی خارج از زندان ممانعت به عمل آورده‌اند.

گفتنی ست که آقای آلخانی ابتدا به اتهام همکاری با پژاک بازداشت شد و برای چندين ماه مورد بازجويی قرار گرفت اما بعد از اين مدت، اتهام مشارکت در قتل دادستان خوی نيز به اتهامات نامبرده اضافه شد.

او بعد از نزديک به ۲۰ ماه بر طبق کيفرخواست دادستان عمومی و انقلاب اروميه به اتهام همکاری با حزب حيات آزاد کردستان (پژاک) و مشارکت در قتل دادستان خوی در شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب شهر اروميه محاکمه و به اعدام محکوم شد. اين در حالی ست که در طی اکثر مراحل دادرسی وکيل تسخيری او همواره از عدم تعادل روحی موکلش گفته است.

شايان ذکر است که پرونده‌ی بهروز آلخانی، چندی پيش در ديوان عالی کشور(استان آذربايجان غربی) با نقض حکم مواجه شد و مجدداً به دادگاه تجديد نظر بازگردانده شد.

يک منبع مطلع نزديک به خانواده‌ی اين زندانی سياسی به گزارشگر هرانا گفت: "در تمام مراحل بازجويی، اين زندانی کرد اتهام مشارکت در قتل دادستان خوی را رد کرده است."

وی افزود: "در تاريخ ۲۳ مهرماه سال ۹۰ در جلسه‌‌ای چند دقيقه‌ای با حضور وکيل تسخيری، نماينده‌ی دادستان و نماينده‌ی اداره‌ی اطلاعات شهر اروميه، شعبه‌ی يک دادگاه انقلاب شهر اروميه به رياست قاضی چابک، بهروز آلخانی را به اتهام محاربه از طريق همکاری موثر با پژاک و مشارکت در قتل دادستان خوی، به اعدام محکوم کرد. او هم‌چنين و در پرونده‌‌ای جداگانه به اتهام نگهداری اسلحه‌ای که هنگام دستگيری توسط ماموران اطلاعاتی هم ضبط نشده است به ۱۰ سال زندان محکوم شد."

به گفته‌ی منبع ياد شده اين زندانی از حق تماس تلفنی با خانواده محروم بوده و تنها هر ماه يک بار آن هم با حضور ماموران امنيتی قادر به ملاقات با خانواده‌اش است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016