یکشنبه 21 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جعفری، فرمانده کل سپاه: امام هيچگاه نگاه سازشکارانه به آمريکا نداشت

• قرار نيست از مواضع به حق خود کوتاه بياييم

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سردار سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صبحگاه مشترک نيروهای سپاه پاسداران خراسان شمالی که به مناسبت سالروز سفر رهبری به استان انجام شد، اظهار کرد: يکی از مسائلی که امروز مطرح است موضوع رابطه با آمريکاست.

وی با اشاره به اينکه که رهبر انقلاب اسلامی اخيرا در مجمع پاسداران موضوع نرمش قهرمانانه را مطرح کردند، تصريح کرد: برخی‌ها برداشت‌های انحرافی از رهنمودهای رهبری در مورد نرمش قهرمانانه دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سردار جعفری با تاکيد بر اينکه نرمش قهرمانانه از موضع ضعف نيست و قهرمانانه بودن آن موضع اقتدار نظام جمهوری اسلامی را می‌رساند، گفت: نرمش يعنی اينکه ما به دنبال جنگ نيستيم و اين نرمش برای اين بوده که به دشمن فرصتی داده شود تا به حق ايران در ابعاد مختلف توجه کند.

وی افزود: بعضی‌ها از اين حرف و موضع سوء‌استفاده کرده و برداشت‌های خود را دارند. البته برخی هم اين برداشت را داشته که با رابطه با آمريکا مشکلات و تحريم‌ها برطرف می‌شود.

فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی اظهار کرد: رهبری اين فرصت را داده تا اين نگاه به معرض آزمايش گذاشته شود که دشمنان آيا سر عقل آمده‌اند.

سردار جعفری با تاکيد بر اينکه قرار نيست از حق خودمان در مسائل مختلف کوتاه بياييم، گفت: نه عقل، نه قرآن و نه مردم به ما اجازه نخواهند داد تا از مواضع به حق نظام جمهوری اسلامی کوتاه بياييم.

سردار جعفری با طرح اين سؤال که چرا افرادی به خودشان اجازه می‌دهند که در بيانات رهبری و امام راحل خدشه ايجاد کنند، بيان داشت: امام هرگز چنين چيزی را مطرح نکرده و نگاه سازشکارانه‌ به آمريکا نداشتند.

وی با بيان اينکه در آينده دور و يا نزديک آمريکا به ضعف دچار می‌شود گفت: ممکن است آرام آرام خوی استکباری اين کشور تغيير کند ليکن اکنون ما چنين شواهدی را از آمريکا سراغ نداريم.

سردار جعفری اظهار کرد: اين فضاسازی‌ها برخلاف سخنان امام راحل و رهبری بوده و خطای بزرگی محسوب می‌شود.

فرمانده کل سپاه افزود: افرادی خودشان را از نزديکان امام راحل می‌دانند ليکن برخلاف مشی امام سخن می‌گويند.

وی اضافه کرد: با اين همه مردم ما هوشيار بوده و همواره ديدگاه‌های رهبری و بنيانگذار جمهوری اسلامی را رصد می‌کنند.

فرمانده کل سپاه از فتنه ۸۸ به عنوان حادثه‌ای تلخ ياد کرد که ۸ ماه هزينه‌های زيادی را بر نظام اسلامی تحميل کرد.

وی گفت: با تمام اين فتنه‌ها مردم ما با حماسه ۹ دی با نظام اسلامی و ولايت فقيه تجديد ميثاق کرده و بر حرکت در مسير ولايت و آرمان‌های نظام اسلامی تاکيد کردند.

سردار جعفری عمق‌بخشی به بصيرت سياسی مردم را از دستاورد‌های عبور از فتنه ۸۸ برشمرد و گفت: حتی مردمی که در فتنه سکوت کرده بودند اقدام فتنه‌گران را نمی‌بخشند و البته اقدامات ساکتان فتنه را هرگز فراموش نخواهند کرد.

فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی با اشاره به اينکه امروز هم برخی با حرف‌های خود به دنبال احيای فتنه هستند، تصريح کرد: طبيعتا از ابتدای انقلاب ، نظام با اينگونه مسائل مواجه بوده است و امروز هم حرف‌ها و سخنان زيادی مطرح می‌شود که مردم، پاسداران و بسيجيان در مقابل اين حرف‌ها هوشيار بوده و در مسير نظام اسلامی هستند.

وی گفت: امروز هم تمامی نيروهای نظامی انقلاب اسلامی آماده جانفشانی در عرصه‌های انقلاب بوده و از هيچ کوششی برای مجاهدت در اين مسير فروگذار نخواهند کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016