دوشنبه 22 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش ويژه از مراسم بازگشايی دانشگاه ها با حضور حسن روحانی

روز دوشنبه ۲۲ مهر حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران همراه با جعفر توفيقی، سرپرست وزارت علوم برای آئين بازگشايی دانشگاه‌ها در تالار علامه امينی دانشگاه تهران حضور يافت اما حراست دانشگاه تهران با همکاری ده‌ها نيروی امنيتی لباس شخصی جلوی استقبال دانشجويان دانشگاه تهران از روحانی را گرفتند. درگيری‌های پراکنده‌ای نيز بين دانشجويان و نيروهای حراست دانشگاه تهران و برخی لباس شخصی‌ها در جلوی دانشکده فنی رخ داد. چهار دانشجو بازداشت شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


• پشت درب های تالار امينی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران چه گذشت؟

• حراست دانشگاه تهران با همکاری ده ها نيروی امنيتی لباس شخصی جلوی استقبال دانشجويان دانشگاه تهران از حسن روحانی رئيس جمهور منتخب را گرفتند.

روز دوشنبه ۲۲ مهر ماه ۱۳۹۲ حسن روحانی همراه با جعفر توفيقی برای آئين بازگشايی دانشگاه ها در تالار علامه امينی دانشگاه تهران حضور يافت. اين در حالی بود که نيرو های حراست دانشگاه تهران با همراهی ده ها نفر از نيرو های لباس شخصی اطراف کتابخانه مرکزی را به وسيله داربست و زدن برزنت مسدود کرده بودند و اجازه رفت و آمد به دانشجويان دانشگاه تهران هم نمی دادند.

از روز قبل هم با هماهنگی رياست دانشگاه تهران تنها به طيف خاصی از دانشجويان که بيشتر نزديک به تشکل های اصولگرا و راست هستند کارت های دعوت ويژه داده بودند که اين افراد بتوانند در سالن حضور يابند. اما دانشجويان دانشگاه تهران از ديدار با يئس جمهور خود محروم بودند. در اين بين درگيری های پراکنده ای هم بين دانشجويان و نيرو های حراست دانشگاه تهران و برخی لباس شخصی ها در جلوی دانشکده فنی رخ داد. اين امر منجر به بازداشت ۳ دانشجوی پسر و يک دانشجوی دختر شد. بنا به گفته ی يکی از دانشجويان دانشگاه تهران اين بازداشت شدگان ابتدا به ساختمان آلمينيومی حراست دانشگاه تهران واقع در خيابان ۱۶ آذر منتقل شدند و سپس تحويل پليس امنيت تهران شده اند و هنوز در بازداشت به سر می برند.

يکی از دانشجويان دانشگاه تهران در گفت و گو با حاشيه در زمينه عملکرد مسئولان دانشگاه تهران در روز جشن بازگشايی دانشگاه ها گفت: " متاسفانه رياست دانشگاه تهران با اين اقدامات نشان داد که نميخواهد جشن بازگشايی دانشگاه ها به کام دانشجويان شيرين باشد. به نظر من مسئولان فعلی دانشگاه تهران نيم خواستند که از حسن روحانی رئيس جمهور محبوب استقبال شايانی صورت بگيرد و به خاطر همين اين کارها را کردند تا دانشجويان نتوانند رئيس جمهور محبوب و مردمی را ببينند." وی در انتها تاکيد کرد: اميدوارم مسئولان وزارت علوم کسانی که هنوز تفکر پادگانی دارند و دانشگاه را با پادگان اشتباه گرفته اند را سريعا از رای بزرگترين دانشگاه کشور بردارند."

در داخل سالن نيز علاوه بر حسن روحانی و وزير بهداشت و سرپرست فعلی وزارت علوم چند تن از دانشجويان به نمايندگی از تشکل های دانشجويی رسمی سخنرانی کردند که نماينده انجمن اسلامی ضمن ابراز اميدواری در مورد بازتر شدن فضای دانشگاه ها و کليت جامعه از آزادی زندانيان سياسی استقبال کرد و خواستار ادامه يافتن اين آزادی ها تا رفع کامل حصر بزرگان شد. اين سخنان وی با تشويق حضار روبرو گرديد.

به‌نقل از هفته‌نامه حاشيه


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016