پنجشنبه 25 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استقبال کاخ سفید و اروپا از مذاکرات هسته‌ای با ایران

پس از مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های برتر جهان در ژنو، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و کاخ سفید از این دور از مذاکرات ابراز رضايت کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يورونيوز ـ مذاکرات هسته ای ایران و قدرتهای برتر جهان در ژنو با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد، بیانیه ای که بر اساس چکیده آن «کارشناسان هسته ای ایران و گروه ۱+۵ پیش از مذاکرات بعدی دیدار می کنند تا با بررسی موارد اختلاف، گامهای عملی بعدی را تبیین کنند.»

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که از این دور مذاکرات راضی است گفت: «تیم ایران، تیم جدیدی است و همانگونه که بدان اشاره داشته ام اکنون فرصت این را داریم تا نسبت به گذشته وارد جزئیات بسیار بیشتری شویم و به سوالات همدیگر پاسخ دهیم.»

کاخ سفید می گوید در این دور از مذاکرات شاهد جدیت و جوهره ای از ایران بوده است که در مذاکرات پیشین ندیده است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز در خصوص گفتگو با آمریکا گفت: «وقتی به آمریکا می رسد ذهن ما ذهنی است باز. ما آماده شده ایم تا به آمریکا فرصت دهیم تا نیات و ارادۀ خوب خود را نشان دهد. البته انتظار ما نشان داده شدن باور و اعتماد مثبت است که لازمه آن حرکت در جهت مشابهی است.»

خبرنگار یورونیوز می گوید: «برای ایران و اروپا مذاکرات اخیر با محتوایی ملموس و آینده ای مثبت، آغازی است برای عبور از ده سال گذشته و توافق برای دیداری دیگر در سه هفته بعد در ژنو.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016