چهارشنبه 24 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اسرائيل سازش با ايران را به امضای توافقنامه مونيخ با هيتلر تشبيه کرد

بيژن برهمندی ـ راديو بين المللی فرانسه ـ اشاره وزير امور استراتژيک اسرائيل به حادثه تاريخی کنفرانس مونيخ در سال ۱۹۳۸ است که در آن دو کشور انگلستان و فرانسه بقصد اجتناب از جنگ به خواسته های آلمان نازی تسليم شدند.

"يووال استنيتز " وزير امور استرانژيک اسرائيل امروز در پارلمان اين کشور گرايش جديد جامعه بين المللی برای تعامل با ايران را نگران کننده ناميد و هشدار داد که مبادا چنين سازشی با "معاهده مونيخ"با هيتلر مشابهت پيدا کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اشاره وزير امور استراتژيک اسرائيل به حادثه تاريخی کنفرانس مونيخ در سال ۱۹۳۸ است که در آن دو کشور انگلستان و فرانسه بقصد اجتناب از جنگ به خواسته های آلمان نازی تسليم شدند. اين توافق البته يک سال بيشتر طول نکشيد و با اغاز جنگ بر باد رفت.

وزير امور استراتژيک اسرائيل گفت ما با اميد و نگرانی مباحثات اتمی در ژنو را دنبال می کنيم . اسرائيل در اين وقايع علائم نگران کننده ای می بيند . ما نمی خواهيم که مذاکرات ژنو ۲۰۱۳ به معاهده مونيخ در ۱۹۳۸ تبديل گردد.

اين در حالی است که ديروز هم ، با اغاز مذاکرات ميان ايران و کشورهای پنج بعلاوه يک، بنيامين نتان ياهو نخست وزير اسرائيل در سخنانی در پارلمان اين کشور ، از حمله احتمالی پيشگيری کننده عليه مراکز هسته ای ايران صحبت کرد. او که بمناسبت سالروز جنگ ميان اعراب و اسرائيل در سال ۱۹۷۳ سخن می گفت ، با اشاره به آن حوادث – که اسرائيل در آن غافلگير شده بود – گوشزد کرد که يکی از درس هائی که بايد از اين جنگ بگيريم جدی گرفتن دشمن و خودداری از بی توجهی نسبت به علائم خطر است. او گفت برای ما ممنوع است که از حمله بازدارنده خودداری کنيم.

نتان ياهو روز اول اکتبر در مقابل اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد که اسرائيل اگر لازم باشد به تنهائی واکنش نشان خواهد داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016