دوشنبه 29 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سقوط ايران در رده‌بندی بزرگترين اقتصادهای جهان

خبرگزاری تسنيم ـ صندوق بين المللی پول جديدترين برآورد خود از ميزان توليد ناخالص داخلی ۱۸۸ کشور جهان را منتشر کرده است که بر اساس آن اقتصاد ايران با افت ۱۶۰ ميليارد دلاری توليد ناخالص داخلی خود در سال ۲۰۱۳ مواجه خواهد شد.

به گزارش تسنيم، اين نهاد بين المللی ميزان توليد ناخالص داخلی ايران بر اساس قيمت های جاری در سال ۲۰۱۲ را ۵۴۸ ميليارد دلار اعلام و پيش بينی کرده است اين رقم در سال جاری ميلادی که کمتر از سه ماه به پايان آن باقی مانده است به ۳۸۸ ميليارد دلار کاهش يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين گزارش افت شديد توليد ناخالص داخلی ايران باعث سقوط ۹ پله ای ايران در رده بندی بزرگترين اقتصادهای جهان خواهد شد و ايران که در سال ۲۰۱۲ در رده ۲۱ از اين نظر قرار داشت در سال جاری ميلادی به رتبه ۳۰ سقوط خواهد کرد.

برآوردهای صندوق بين المللی پول نشان می دهد کشورهای امارات،‌ تايلند، استراليا، آرژانتين، تايوان، بلژيک، لهستان، نروژ و سوئد در رده بندی بزرگترين اقتصادهای جهان در سال ۲۰۱۳ ايران را پشت سر می گذارند و در رتبه های بالاتری از ايران قرار می گيرند.

امارات که در سال ۲۰۱۲ سی امين اقتصاد بزرگ دنيا شناخته می شد در سال جاری به رتبه ۲۹ ارتقاء پيدا می کند. توليد ناخالص داخلی اين کشور در اين سال ۳۸۹ ميليارد دلار پيش بينی شده است.

بر اساس پيش بينی صندوق بين المللی پول آمريکا با توليد ناخالص داخلی ۱۶.۷ تريليون دلاری همچنان بزرگترين اقتصاد دنيا در سال ۲۰۱۳ خواهد بود. چين با ۸.۹۳ تريليون دلار و ژاپن با ۵ تريليون دلار به ترتيب رتبه های دوم و سوم را از اين نظر به خود اختصاص خواهند داد.

آلمان، فرانسه، انگليس، برزيل، روسيه، ايتاليا، و کانادا نيز به ترتيب رتبه های چهارم تا دهم بزرگترين اقتصادهای دنيا در سال ۲۰۱۳ را به خود اختصاص می دهند.

کشور جزيره ای توالو با توليد ناخالص داخلی ۳۸ ميليون دلاری در سال ۲۰۱۳ کوچکترين اقتصاد دنيا در اين سال شناخته شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016