پنجشنبه 11 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمود بهمنی: اثر سياست بر اقتصاد ايران از مديريت بيشتر است

اصفهان – خبرگزاری مهر: مدير کل سابق بانک مرکزی گفت: اساسا اقتصاد ايران تحت تاثير يک "اخم يا لبخند" مذاکرات قرار می گيرد به عبارت بهتر مسائل سياسی از مديريت در اين عرصه تعيين کننده تر است.
به گزارش خبر نگار مهر محمود بهمنی ظهر پنجشنبه در دومين نشست تخصصی مديران صنايع،سازمان های دولتی و تجاری و نمايندگان اتاق بازرگانی در پژوهشکده شاخص پژوه دانشگاه اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر نفت برای کشور ما حکم دارايی و ثروت را دارد نه درآمد و بايد تلاش کنيم که با پژوهش ثروت توليد کنيم.

وی افزود: هر بشکه نفت که استخراج می شود به اندازه هزينه آن بايد سرمايه گذاری در توليد صورت گيرد چرا که به هر حال اگر روزی دنيا با تحقيقات از اين کالا بی نياز شد ما به مشکل مواجه نشويم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مدير کل سابق بانک مرکزی ايران ادامه داد: مديران بنگاه های اقتصادی بايد همواره با پژوهشگران نزديک شوند چرا که مديريت صحيح يک مدير در طول ۱۰ سال دليل بر ماندگاری اين وضعيت نيست و آنان به طور مداوم بايد خود را باشرايط روز جهان تطبيق دهند.

بهمنی گفت: برای تغيير کشور بايد از" مديريت نقطه سرخط " رها شويم به اين معنا که مدير بايد از اطلاعات و تجارب ديگران استفاده کند نه اينکه از اول همه چيز را بخواهد خود تجربه کند.

وی در ادامه در خصوص پيشرفت های سيستم بانکی کشور يادآور شد: الکترونيکی شدن بانکها ،بوجود آوردن سيتم شاهپرک و ملی کارت و ديگر امکانات علاوه بر تسريع امور از جعل و تقلب در زمينه چک و ساير تخلفات بانکی به طور چشمگير کاسته است.

اين کارشناس امور بانکی افزود: با ايجاد مديريت پرتال ارزی کنترل فروز ارز را به دست گرفتيم چرا که واقعا افراد زيای ارز را برای واردات گرفته اما در دست خود نگه می داشتند و در راستای خريد کالا و وارد کردن آن به کشور عملی انجام نمی دادند.

اقتصاد ايران تحث تاثير اخم ها و لبخند های مذاکرات سياسی

بهمنی در خصوص تاثير تحريم ها بر اقتصاد کشور گفت: اساسا اقتصاد ايران تحت تاثير يک "اخم يا لبخند" مذاکرات قرار می گيرد به عبارت بهتر مسائل سياسی از مديريت در اين عرصه تعيين کننده تر است.

وی ادامه داد: کاهش خريد نفت ناشی از تحريم ها فشار زيادی بر بودجه وارد کرده وموجب کمبود نقدينگی کشور شده که برای نمونه يک زمانی دو هزار دلار برای دانشجويان ارز می داديم اما امروز فقط می توانيم ۳۰۰ دلار به آنان بدهيم.

مدير کل سابق بانک مرکزی يادآور شد: البته شش سال قبل که تحريم ها شدت نيافته بود به اندازه نياز ۱۰ تا ۱۵ سال کشور طلا وارد و ذخيره نموديم وگرنه شرايط مالی کشور سخت تر می شد.

بهمنی از فروش ۴۱ هزار ميليارد تومان اوراق مشارکت خبر داد و گفت: نقدينگی در جامعه بايد هدف دار شود به اين معنا که به جای سرگردانی در بازای های صوری همانند سکه و زمين بايد به سمت توليد هدايت شود.

اعطای نقدينگی به واحد های نيمه فعال اولويت دارد

وی با تاکيد بر اينکه ۳۷ درصد صنايع استان اصفهان مشکل کمبود مواد اوليه دارند، بيان داشت: اين واحد ها با ۴۰ تا ۵۰ درصد ظرفيت خود کار می کنند و معتقدم اعطای نقدينگی به اين واحد ها از اولويت بيشتری به نسبت ايجاد کارخانه جديد برخوردار است.

وی يادآور شد: سرمايه گذاری برای اشتغال در واحد های نيمه فعال به ازای هر نفر ۱۰ تا ۱۲ ميليون تومان و اين رقم برای بنگاه صنعتی جديد بين ۱۱۰ تا ۱۲۰ تومان نقدينگی نياز دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016