دوشنبه 29 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جهانگيری: موجودی صندوق توسعه ملی ۳۲ ميليارد دلار است نه ۵۰ ميليارد دلار

معاون اول رئيس جمهور، موجودی قطعی صندوق توسعه ملی را ۳۲ ميليارد دلار اعلام کرد و گفت: عصر امروز دوشنبه جلسه ای با تمامی بانکها، وزير صنعت، معدن و تجارت و بخش خصوصی برای شناسايی راهکارهای مهار تورم خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگيری امروز در مراسم هفدهمين سالروز ملی صادرات در تهران از جلسه عصر امروز خود با بانکها، وزير صنعت، معدن و تجارت و بخش خصوصی خبر داد و گفت: در اين جلسه اميدواريم بتوانيم سياست‌هايی را جهت کنترل تورم و نقدينگی و لغو فشار بر پايه پولی کشور بيابيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون اول رئيس جمهور ادامه داد: در ماه اخير ۴۰ درصد تورم يکساله را به ثبت رسانده ايم که بر اين اساس، دولت بايد تورم را کاهش دهد که برای کاهش آن نيز مجبور به بکار بستن سياست کنترل نقدينگی و فشار نياوردن به پايه پولی کشور هستيم.

وی تصريح کرد: موجودی اعلام شده برای صندوق توسعه ملی مبنی بر بيش از ۵۰ ميليارد دلار صحيح نيست و در اين دولت موجودی صندوق توسعه ملی ۳۲ ميليارد دلار بوده است.

اين در حالی است که محمدرضا فرزين در مراسم توديع خود از رياست صندوق توسعه ملی گفته بود: ميزان واريزی‌ها از محل منابع ارزی حاصل از فروش نفت ، گاز و منابع گازی تا پايان مرداد ماه ۵۴ ميليارد و ۶۰۰ ميليون دلار است.

جهانگيری با بيان اينکه خط اعتباری جديدی از صندوق ضمانت صادرات ايران برای پشتيبانی از صادرات اختصاص خواهد يافت خطاب به صادرکنندگان، گفت: شما بازار هدف خود را پيدا کنيد ما خط اعتباری می دهيم.

وی همچنين در ادامه اظهار داشت: موانع فنی همچنان پيش روی واردات حفظ خواهند شد، چرا که نمی خواهيم اجازه دهيم که کالاهای غيرکيفی وارد کشور شود، ضمن اينکه اجازه دامپينگ را هم نخواهيم داد.

به گفته معاون اول رئيس جمهور، دولت سه دستور کار جدی را برای خود وضع کرده که شامل استفاده از پيشرفت های علمی و فناوری های دنيا، استفاده از منابع مالی دنيا در تعامل با اقتصاد جهانی و تامين مالی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016