دوشنبه 29 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عفو بين‌الملل: وضعيت حقوق بشر در عربستان وخيم‌تر شده است

بی بی سی ـ عفو بين الملل می‌گويد وضعيت حقوق بشر در عربستان سعودی وخيم‌تر شده است.

به گفته اين نهاد بين‌المللی عربستان نه تنها به اصلاحاتی که ۴ سال پيش وعده انجام آن را داد، عمل نکرده بلکه ميزان سرکوب‌ها را هم افزايش داده است.

عفو بين‌الملل اين گزارش را در حالی منتشر کرده که قرار است امروز شورای حقوق بشر سازمان ملل با برگزاری نشستی در ژنو درباره وضعيت حقوق بشر در عربستان مذاکره کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين نهاد مقامات سعودی را متهم کرده که با تکيه بر اقتصاد کشور مانع می‌شوند که جامعه بين‌الملل وضعيت حقوق بشر را مورد انتقاد قرار دهد.

عفو بين‌الملل بار ديگر از مقامات سعودی خواسته است تا دو فعال سرشناس حقوق بشر را که در ماه مارس گذشته به حبس‌های طولانی مدت متهم شدند، آزاد کند.

به زنان در عربستان اجازه رانندگی داده نمی‌شود و در صورت سفر کردن بايد مردی از بستگانش همراهش باشد

در گزارش عفو بين‌الملل همچنين به نقض موارد ديگری از حقوق بشر از جمله "تبعيض سيستماتيک نسبت به زنان اين کشور و همچنين سوء استفاده از کارگران مهاجر" اشاره شده است.

عفو بين‌الملل همچنين اين کشور را به دليل " اعدام‌های بدون محاکمه و گرفتن اقرار تحت شکنجه" مورد انتقاد قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اول سال جاری ميلادی ۶۹ نفر در اين کشور اعدام شده‌اند.

مجازات تجاوز، قتل، سرقت مسلحانه، قاچاق مواد مخدر و ارتداد در اين کشور مرگ است.

گزارش عفو بين‌الملل در حالی منتشر شده که عربستان سعودی هفته گذشته عضويت غيردائم در شورای امنيت را به دليل "سياست های دوگانه" اين نهاد نپذيرفت.

گروههای حقوق بشری پس از آن که اين کشور موفق شد به همراه چاد، ليتوانی، شيلی و نيجريه به عضويت غيردائم شورای امنيت درآيد، نسبت به حضور عربستان سعودی مخالفت کردند.

مدير ديدبان حقوق بشر سازمان ملل گفته بود که کشورهای چاد، عربستان سعودی و نيجريه بايد به خاطر نشستن بر اين "کرسی" اوضاع را در کشورهايشان بهبود بخشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016